کد خبر: 19122
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 اسفند 1393 - 16:38

داخلی

»

اخبار کتاب

هم افزایی، هدف اصلی شورای تعاملات استانی

  سید عباس  صالحی، در نخستین جلسه شورای تعاملات  استانی، هم‌ افزایی در فعالیت‌ها را هدف اصلی شورای تعاملات استانی، عنوان کرد.  
هم افزایی، هدف اصلی شورای تعاملات استانی

 

 

به گزارش لیزنا، نخستین جلسه شورای تعاملات استانی معاونت امور فرهنگی، صبح امروز، سه شنه (19 اسفند) با حضور سید عباس صالحی، رئیس شورای تعاملات استانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، علی فریدونی مدیرکل دفتر مجامع و تشکل‌های فرهنگی، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب، محمد مهدی احمدی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها حضور داشتند.

 

 

تعاملات میان مدیران کل فرهنگ و ارشاد استانها با معاونت امور فرهنگی، در راستای هم افزایی در فعالیت ها  و برنامه هاست

 

سید عباس صالحی در ابتدای برنامه، اظهار داشت: این جلسه در امتداد  نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی در تبریز برگزار شد و فلسفه شکل‌گیری این شورا نیز افزایش تعاملات و مراودات میان مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها با معاونت امور فرهنگی است.

 

وی افزود: این تعاملات در راستای  هم‌افزایی در فعالیت‌ها و برنامه‌هاست. این هم‌افزایی‌ها به دو وجه انجام می‌شود: تعاملات میان استان‌ها در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و تعاملات میان استان‌ها با معاونت امور فرهنگی. امیدوارم با ادامه این جلسات به صورت ماهانه شاهد پویایی و توزیع بهینه فعالیت‌های فرهنگ در استان‌ها باشیم.

 

امیرزاده: 80 مصوبه نشست تبریز در دستور کار معاونت امور فرهنگی

 

همایون امیرزاده نایب رئیس و دبیر شورای تعاملات استانی  در این جلسه با اشاره به برگزاری نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی در تبریز گفت: در این نشست تخصصی پیشنهادات بسیاری از سوی مدیران کل فرهنگی استان‌ها مطرح شد و پس از پالایش آن‌ها، 80 مصوبه در دستور کار معاونت امور فرهنگی قرار گرفت.

 

امیرزاده با اشاره تشکیل به شورای تعاملات استانی و اهداف تشکیل این شورا گفت: برای این شورا اهدافی در نظر گرفته شده است که عبارتند از: تقویت ارتباط و هماهنگی میان معاونت امور فرهنگی با استان‌ها، تفویض برخی از اختیارات معاونت امور فرهنگی به استان‌ها، توانمندسازی استان‌ها در ارایه برنامه‌های فرهنگی و کیفیت‌گرایی در فعالیت‌های فرهنگی استان‌ها.

 

نایب رئیس شورای تعاملات استانی درباره اهداف در نظر گرفته شده برای این شورا گفت: ارائه راهکارها و پیشنهادات از سوی نمایندگان استان‌ها، افزایش ارتباطات و تعاملات میان موسسات امور فرهنگی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها، شناسایی ظرفیت فرهنگی در استان‌ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری دوره‌های تخصصی در استان‌ها، برنامه‌ریزی برای به روز رسانی اطلاعات فرهنگی در استان‌ها از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای شورای تعاملات استانی است.

 

در ادامه این نشست، مصوب شد تا جلسه شورای استانی به طور ماهانه با حضور 5 تن از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که از سوی دبیران 8گانه استانی انتخاب شده‌اند، برگزار  شود.

 

همچنین مقرر شد هر یک از مدیران کل استان‌ها به مدت 2 سال در این شورا عضویت داشته باشند. همچنین با تصویب اعضاء مقرر شد سالانه یک بار مجمع عمومی مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها با معاونت امور فرهنگی به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

 

گفتنی است در پایان این نشست نیز گزارشی از روند پیگیری مصوبات از سوی مدیران کل معاونت امور فرهنگی ارائه شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: