کد خبر: 20162
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 خرداد 1394 - 10:45

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «آرایه های عقل وعشق» رونمایی شد

در مراسم اختتامیه هشتمین همایش شعر انتظار استان مرکزی در روز دوشنبه 11 خرداد از کتابهای «فاطمه مادر تمام خوبیها» و «آرایه های عقل و عشق» نوشته سیدعلی اصغر موسوی در زمینه ادبیات دینی وآئینی رونمایی شد.
کتاب «آرایه های عقل وعشق» رونمایی شد

 

 

به گزارش لیزنا، سید علی‌اصغر موسوی  شاعر، نویسنده، منتقد، پژوهشگر و از نظریه‌پردازان هنر و ادبیات دینی است.  وی در دوم خرداد 1345 در روستای چهارحد (خرقان استان مرکزی) به دنیا آمده و در  قم زندگی کرده است . در شعر و نثر از نام‌آوران عرصۀ ادبیات دینی و دارای تألیف‌ها و مقاله‌های بسیاری در زمینۀ متون دینی و ادب فارسی، حج، مهدویت، نیایش و مبانی هنر و ادب آیینی است.

 

کتاب «فاطمه مادر تمام خوبیها»  نگرشی تازه به زندگی حضرت فاطمه(س)، «مادر تمام خوبی‌ها» و «الگوی بی‌بدیل» زن مسلمان دارد تا بانوان امروز به شکل بهتری بتوانند از زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی ایشان الگوبرداری کنند. یکی از بخش‌های مهم این کتاب، تبیین موضوع ولایت با بهره‌گیری از خطبۀ مشهور و برخورد سیاسی ایشان با سلطه‌گران وقت است.

 

این کتاب توسط انتشارات ‌هاوژین در ساری در 192 صفحه منتشر شده در سال 1394است.

 

آرایه‌های عقل و عشق، نخستین مجموعه شعر سید علی اصغر موسوی، نظریه پرداز مکتب شعر دینی ایران است که دو فصل دارد: فصل اول، آیینه‌های حقیقت (82 قطعه شعر دینی – آیینی، در رابطه با مدایح اهل بیت(ع)) و فصل دوم: آژنگ‌های طریقت (28 قطعه شعر ترکیبی از غزل‌های عارفانه و عاشقانه).

 

این اثر منظورم براساس مولفه‌های نظریۀ مکتب شعر دینی در ایران سروده شده است. نظریه مکتب شعر دینی در ایران از جمله نظریه‌های سرایندۀ اثر است که در پی معرفی و دکترین شعر دینی و مبانی اعتقادی آن در هنر دینی است.

 

این کتاب نیز  توسط انتشارات ‌هاوژین در ساری در 208 صفحه منتشر شده در سال 1394است.

 

 

برچسب ها :
مهفام
|
Iran
|
1394/03/17 - 20:33
0
1
سلام
من در همایش بودم کتاب های خوبی بود به من هم داده شد
به دوستان پیشنهاد می کنم که کتاب ها ی اینچنینی رو تهیه کنند مثلا کتاب حضرت زهرا مطالب خیلی جالبی درمورد زندگی و مادر ایشان داشت که من نشنیده بودم برایم خیلی جالب بود
متشکرم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: