کد خبر: 20859
تاریخ انتشار: جمعه, 06 شهریور 1394 - 10:26

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار شماره 5 فصلنامه «نقد کتاب میراث»

شماره 5 فصلنامه نقد کتاب میراث توسط خانه کتاب و با سردبیری مجید غلامی جلیسه منتشر شد.
انتشار شماره 5 فصلنامه «نقد کتاب میراث»

 

به گزارش لیزنا، نقد شفاهی، نقد آثار، نقدپژوهی، گوناگون و یادداشت، بخش های مختلف شماره جدید فصلنامه نقد کتاب میراث را تشکیل می دهد.  

در بخشی از سخن سردبیر شماره پنجم فصلنامه نقد کتاب میراث درباره معضلات این حوزه نوشته شده است:«امروزه براحتی میراث مکتوب ما چه در داخل و چه در خارج از ایران به تاراج می رود و بخش قابل توجهی از این صدمات از بی قانونی و یا خلاء قانونی است.»

این یادداشت ادامه داده است:«الگوهای موجود در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و یا جهان عرب نه تنها باید ما را بفکر وادارد که چقدر از میراث مکتوب خود مغفول مانده ایم بلکه می تواند الگویی مناسب برای تدوین برنامه های آتی و تدارک نقشه راه باشد.»

در این شماره از فصلنامه نقد کتاب میراث با استاد نجیب مایل هروی گفت و گو شده و دکتر گودرز رشتیانی درباره «کتاب های تازه در زمینه ایران شناسی به زبان روسی» مقاله ای نوشته و دکتر سوسن اصیلی نیز «فهرست نسخه های خطی کتابخانه ملی ایران» را نقد کرده است.

همچنین کتاب هایی مانند «فرازنامه»، «شرح دعای ندبه»، «رساله اثبات العقل المجرد»، «کتاب های تازه در زمینه ایران شناسی به زبان روسی» و «فهرست نسخه های خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

شماره جدید فصلنامه نقد کتاب میراث به قیمت 6 هزار تومان ارائه شده و علاوه بر عرضه در پیشخوان روزنامه فروشی ها امکان تهیه آن از طریق سایت ketab.ir نیز وجود دارد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: