کد خبر: 20860
تاریخ انتشار: جمعه, 06 شهریور 1394 - 10:29

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب‌نخوانی مثل ویروسی در جامعه ما وجود دارد

فرهاد کشوری با اعلام خبر انتشار رمان‌های جدیدش با نام‌های «مریخی» و «کشتی توفان زده» اظهار کرد: کتاب‌نخوانی مثل یک ویروس در جامعه ما وجود دارد.
کتاب‌نخوانی مثل ویروسی در جامعه ما وجود دارد

 

به گزارش لیزنا، این نویسنده گفت: پاییز سال 1393 رمانی با نام «مریخی» نوشتم که قرار است تا پایان شهریورماه امسال منتشر شود.

او درباره این رمان توضیح داد: تعریف این رمان کمی دشوار است چون رمان خاصی است. داستان این رمان مربوط به سال 1371 و محل وقوع رویدادهای آن شاهین‌شهر اصفهان است. رمان درباره فردی است که بدون این‌که کاری کرده باشد به حریمش تجاوز می‌شود. سبک نگارش آن نیز رئال است.

کشوری همچنین گفت: رمان دیگری به نام «کشتی توفان‌زده» نوشته‌ام که برای انتشار به نشر چشمه سپرده شده است. این رمان حاصل تجربیاتم در جزیره خارک است؛ زمانی که در یک شرکت کار می‌کردم و با عده‌ای در خوابگاه این شرکت به سر می‌بردیم. موضوع رمان نیز زندگی این افراد در این خوابگاه است و بخشی از آن هم به تاریخ خارک مربوط می‌شود. «کشتی توفان‌زده» قرار است آذرماه سال جاری به چاپ برسد.

این نویسنده در ادامه درباره میزان فروش کتاب‌هایش گفت:‌ به نسبت شرایطی که در آن هستیم و جامعه‌ای که کتاب نمی‌خواند از فروش کتاب‌هایم راضی هستم؛ چون طبق گفته‌های برخی از کتاب‌فروشان شهر اصفهان که خواهان رمان «مردگان جزیره موریس» بوده‌اند چاپ این کتاب تمام شده است. تعداد دیگری از کتاب‌هایم نیز به نسبت فروش خوبی داشته‌اند.

کشوری اظهار کرد: البته همه می‌دانیم که فروش 1000 نسخه کتاب در یک مملکت 80 میلیونی فاجعه است. کتاب‌نخوانی مثل ویروسی در جامعه ما وجود دارد و حتی کسانی که درآمد بالایی دارند متأسفانه گرایشی به کتاب‌خوانی ندارند. این در حالی است که اکثریت جامعه ما تحصیلات بالایی هم دارند و قاعدتا باید کتاب‌های بیش‌تری بخوانند اما متأسفانه این موضوع برعکس است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: