کد خبر: 20861
تاریخ انتشار: جمعه, 06 شهریور 1394 - 10:49

داخلی

»

اخبار کتاب

داستان همشهری پنجاه و هشتم در کیوسکهای مطبوعاتی

پنجاه و هشتمین شماره  داستان همشهری در 262 صفحه با آثاری از كامبیز درم بخش، مسعود فروتن، علی خدایی، پیمان هوشمندزاده، فرشته احمدی، ترانه علیدوستی، اورهان پاموك منتشر شد.
داستان همشهری پنجاه و هشتم در کیوسکهای مطبوعاتی

 

به گزارش لیزنا، بخش «درباره زندگی» این شماره شش روایت دارد.

 

در روایت اول با عنوان «تا سفرهای بعدی» علی خدایی با احضار خاطراتش در كودكی از سفر به مشهد مقدس و حضورهای پیدا و پنهان و آدم های غایب می گوید.



در روایت دوم با عنوان «تابستان خود را چگونه گذراندید» مسعود فروتن از تجربه آشنایی با آداب یك زندگی جدید طی سفرهای كودكی اش به تهران می گوید. تجربه ای كه بعدها سرنوشت زندگی حرفه ای او را رقم زده است.

 

در روایت سوم با عنوان «خیال» پیمان هوشمندزاده تاملاتش درباره خیال را از دریچه تجربه های شخصی و حرفه ای روایت می كند.

 

در روایت بعدی با عنوان «رویا» اورهان پاموك با بازگویی لحظاتی از ارتباط با دختر خردسالش تصویری نزدیك و انسانی از پدری نشان مان می دهد كه عمیق ترین احساسات زندگی اش را در كنار دخترش تجربه می كند.

 

در روایت پنجم با عنوان «فكر كن» دایان كیتون از زندگی خانوادگی اش و تاثیری كه شخصیت و روحیات مادرش بر او و آینده اش داشته می گوید و در روایت پایانی با عنوان «شش مرحلة ایمیل» نورا افرون از مواجهه با پدیده های ارتباطی جدید می گوید.

 

بخش «داستان» این شماره پنج داستان دارد. دو داستان خارجی «هفته بزرگ» نوشته زیدی اسمیت با ترجمه عاطفه احمدی و «نامه های پدرم» نوشته رابرت اولن باتلر با ترجمه امیرحسین هاشمی و سه داستان ایرانی «مامان هنوز زنده است» نوشته علیرضا محمودی ایرانمهر، «پرنده های هم رنگ» نوشته سلمان باهنر و «در سكوت آهنگ ها» نوشته معین فرخی.

 

در  بخش «روایت های داستانی» این شماره با سه مطلب به مناسبت میلاد امام رضا (ع) گردآوری شده است. روایت اول «خداوند به حرمت آن امام گشایشی فرماید» روزنامه خاطرات میرزاقهرمان امین لشكر در سفر خراسان به همراه ناصرالدین شاه است. روایت دوم با عنوان «با قلب شكسته، میان صحن، زیر باران» گزارش بمباران حرم مطهر رضوی به دست نیروهای روسیه تزاری و روایت سوم با عنوان «شمع از شُموعِ سفید باشد» چند نمونه از وقف نامه های حرم مطهر امام رضا (ع) است.

 

بخش «روایت های مستند» این شماره سه مطلب دارد. در روایت اول با عنوان «باشد كه گواهی بدهد چوب پرم» خاطرات احمد عبداله زاده مهنه، خادم حرم مطهر رضوی، به مناسبت سالرزو تولد امام رضا (ع) منتشر شده است. روایت دوم «وایسا تا برگردم» مجموعه ای از خاطرات «گم شدن در كودكی» است و در روایت آخر با عنوان «از خانة خانم تامپسون» روایت دیوید فاستر والاس از واقعه یازده سپتامبر درج شده است.

 

بخش «درباره داستان» این شماره سه مطلب دارد مطلب اول گفت وگویی با عنوان «مدرن، با نمای كلاسیك» درباره داستان «هفتة بزرگ» نوشته  زیدی اسمیت كه در همین شماره منتشر شده است. در مطلب دوم «چرا می نویسم» جون دیدیون از چگونگی تبدیل شدن ایده ها به داستان می گوید. مطلب آخر با عنوان «قصه دروغ می گوید» بی. اس. جانسون در پی یافتن پاسخ این سوال است كه آیا با ظهور سینما و تلویزیون، رمان باید مسیر تازه ای را آغاز كند؟

 

«پایان خوش» این شماره داستان دنباله دار «سالاد فصل» نوشته آرش صادق بیگی، «بنفش  چرکتاب» که ادامه نوشته های نویسنده پرمخاطب این صفحات، ارما بومبک است و صفحه «پایان باز» که برای اولین بار به تک نوشته های طنز از نویسندگان مختلف خارجی اختصاص یافته است. «داستان های دیدنی» كامبیز درم بخش و مسابقه داستان یك خطی به روال همیشه صفحات ثابت این بخش هستند.

 

پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه داستان همشهری در 262 صفحه با قیمت 7000 تومان منتشر و در دکه های روزنامه فروشی و کتاب فروشی های معتبر سراسر کشور توزیع شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: