کد خبر: 21157
تاریخ انتشار: شنبه, 04 مهر 1394 - 09:28

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار» نقد می شود

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هفتم مهر ساعت ۱۶:۳۰ و به مناسبت روز بزرگداشت مولوی به نقد و بررسی کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار»  روزبهان بقلی و مقایسه‌ی مکاشفات و تجربیات عرفانی مولوی و روزبهان اختصاص دارد.
کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار» نقد می شود

 

به گزارش لیزنا، کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات الانوار» روزبهان بقلی شیرازی یکی از آثار مهم و منحصر به فرد در زمینه‌ی تجربه‌های عرفانی در تصوف ایرانی ـ اسلامی است که تا کنون تحقیقی درباره‌ی تحلیل تجربه‌های عرفانی وی در این کتاب از سوی محققان ایرانی انجام نشده است.

 

 این کتاب در زمره‌ی آثار شگفت‌ عارفان مسلمان ایرانی در دوران طولانی آفرینش‌های ادبی و هنری ایشان است و یکی از برجسته‌ترین آثار در حوزه‌ی بیان شهودیِ معارف الهی و همچنین زندگی‌نامه‌های خودنوشت و رویانوشت‌هاست. این کتاب به تازگی با تصحیح و ترجمه‌ی دکتر مریم حسینی و به همت انتشارات سخن منتشر شده است.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هفتم مهر ساعت ۱۶:۳۰ و به مناسبت روز بزرگداشت مولوی به نقد و بررسی کتاب «کشف‌الاسرار و مکاشفات‌الانوار»  روزبهان بقلی و مقایسه‌ی مکاشفات و تجربیات عرفانی مولوی و روزبهان اختصاص دارد که با حضور دکتر مریم حسینی و دکتر مریم مشرف در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

 ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: