کد خبر: 21630
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 آبان 1394 - 15:12

داخلی

»

اخبار کتاب

برنامه هفته کتاب در اصفهان اعلام شد

مدیر کل فرهنگ ارشاد استان اصفهان برنامه های این استان در بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.
برنامه هفته کتاب در اصفهان اعلام شد

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: برای توسعهو تعمیق فرهنگ کتابخوانی در خانواده و مدارس، بالابردن سطح آگاهی والدین و مربیان در مورد شیوه های مطالعه،تقویت انگیزه مطالعه و کتابخوانی در هفته کتاب جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برگزار می شود.


وی ادامه داد: هم زمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانیدر استان اصفهان به منظور گسترشفرهنگ عمومی و پشتیبانی از فعالیت های انجام شده و طرح های خلاقانه در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتابدار » در سطح روستاها و عشایر انجام خواهد شد.

ارزانی در ادامه افزود: مجموعه فعالیت های فرهنگی- ترویجی مرتبط با کتابخوانی با مشارکت های مردمی، نهادها و سازمان های فعال در میان روستاییان و عشایر می تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد، همچنین برای شرکت در این جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت ها، برنامه ها به دبیرخانه جشنواره مستقر در ادارات شهرستان های استان اصفهان یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مستقر در شهر اصفهان ارسال شود.

وی بیان کرد: طرح خلاقانه برگزیدهدرباره ترویج کتاب و کتابخوانی از میان روستاهای و عشایر شهرستان های این استان انتخاب و تقدیر می شود.

ارزانی دعوت از نویسندگان مجرب و نقد و بررسی کتاب در استان را یکی از برنامه های اجرای هفته کتاب دانست و اظهار کرد: برگزاری جلسات رونمایی از کتاب و نقد و بررسی آن ها، اهدای کتاب به ادارات و دستگاه های فرهنگی و برپایی جلسات معرفی کتاب از جمله برنامه های این هفته است.

وی اظهار داشت: انجام این برنامه ها باعث هم افزایی بیشتر نهادها برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تشویق و ترغیب مسوولان ذیربط وهمکاران دستگاه های زیر مجموعه آن ها می شود. 
وی ادامه داد: هر دستگاه فرهنگی در زمینه کتابخوانی دارای وظایف خاصی است، یکی از مشکلات این حوزه عدم هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی است و هماهنگی میان برنامه های ارگان های مختلف در این زمینه یکی از الزامات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سایر برنامه های استان در هفته کتاب گفت: جایزه کتاب سال اصفهان که کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب کرده و از آن ها تقدیر می کند هم یکی دیگر از برنامه های این هفته است. در این جشنواره کتاب های که سال گذشته منتشر شده توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفته و به عنوان کتاب برگزیدهاستان معرفی می شوند.وی ادامه داد: ارائه تخفیف در کتابفروشی ها سطح استان، برگزاری جلسات رونمایی از کتاب های فاخر چاپ اول استان، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه ناشران و علاقه مندان، نقد و بررسی کتاب های فاخر، دیدار با پیشکسوتان نشر استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها توسط ناشران استان از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت هفته کتاب است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: