کد خبر: 22940
تاریخ انتشار: شنبه, 24 بهمن 1394 - 10:07

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد و بررسی کتاب «زینی برکات» در شهر کتاب مرکزی

نشست هفتگی شهر کتاب مرکزی مورخ 27 بهمن 1394 با برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «زینی برکات» به بررسی تحولات ادبی مصر می پردازد.
نقد و بررسی کتاب «زینی برکات» در شهر کتاب مرکزی

 

به گزارش لیزنا،نشست هفتگی شهر کتاب مرکزی مورخ 27 بهمن 1394 با برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «زینی برکات» به بررسی تحولات ادبی مصر می پردازد.

بدون تردید مصر در حوزه ‌ی فرهنگ، اندیشه و هنر در قلمرو سرزمین‌ های عربی ـ اسلامی حرف اول را می ‌زند و قلب دنیای عرب است. کتاب‌خوانان، نویسندگان و اهل فرهنگ ایران، کمتر از تحولات ادبی مصر به ویژه در حوزه‌ ی رمان و داستان کوتاه اطلاع دارند. نویسندگان مصر واقعا بازآفرینندگان جامعه ‌ی خود هستند و ممکن نیست ما بتوانیم جامعه ‌ی مصر، قاهره و حیات و اندیشه‌ های مردم مصر و سیاست ‌های حاکم بر این کشور را بدون خواندن آثار نویسندگانش از جمله نجیب محفوظ و جمال غیطانی به درستی دریابیم.

 

به تازگی رمان «زینی برکات» اثر جمال غیطانی با ترجمه ‌ی رضا عامری منتشر شده است که این ویژگی‌ ها را منعکس می ‌کند.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه ‌شنبه ۲۷ بهمن 1394 ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی وضعیت رمان امروز مصر و آثار جمال غیطانی اختصاص دارد که با حضور شکوه حسینی، بلقیس سلیمانی و نرگس قندیل‌ زاده در مرکز فرهنگی شهر‌ کتاب مرکزی واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه ‌ی سوم برگزار می ‌شود و ورود برای علاقه‌ مندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: