کد خبر: 24422
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 خرداد 1395 - 11:13

داخلی

»

اخبار کتاب

به همت مجله ی بخارا

شب پروفسور ریچارد فولتز برگزار می شود

 شب ریچارد فولتز به همت مجله ی بخارا روز سه شنبه 11 خرداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.  
شب پروفسور ریچارد فولتز برگزار می شود

به گزارش لیزنا، در این شب این شب محمد استعلامی، ع.پاشایی، کارلو چرتی، محمود جعفری دهقی، طهمورث ساجدی، سید مجید حسینی و علی دهباشی سخنرانی می کنند.

پروفسور ریچارد فولتز  در ۱۹۶۱ در  شهر کلمبوس واقع در ایالت اهایوی آمریکا به دنیا آمده است.  فولتز دکترای تاریخ و مطالعات  خاورمیانه  خود را از دانشگاه هاروارد اخذ کرده است  و در گروه علوم دین دانشگاه کنکوردیای مونترال نیز تدریس میکند و در آنجا بخش ایرانشناسی را تأسیس کرده است.با توجه به آن که  پروفسور فولتز  تاریخ شناس ادیان نیز هست مقاله های بسیاری در این زمینه به رشته تحریر در آورده است.

فولتز بر نقش مهم ایرانیان در تاریخ جهان ، به خصوص در حوزه ادیان، تأکید دارد و در اخلاق زیست محیطی و  حقوق حیوانات در اسلام و دین زرتشتی مقالاتی نوشته است.

در عین حال پروفسور فولتز زبان فارسی و زبانشناسی کاربردی را در دانشگاه یوتا آموخته و مدرس دانشگاههای کویت، براون، کلمبیا و فلوریدا بوده است. فولتز پیش از ورود به حوزههای آکادمیک سالهای متمادی به عنوان نوازنده، منتقد سینما و سفرنامهنویس در اروپا فعالیت میکرد.

ریچارد فولتز که بنیانگذار و مدیر مرکز مطالعات ایرانی در کونکوردیا است ، ده کتاب و بیش از صدها مقاله تحقیقی منتشر کرده است .

پروفسور فولتز به تازگی کتاب « ایران در تاریخ جهان» را با ترجمه ع.پاشایی توسط نشر دیبایه روانه منتشر کرده است.

شب ریچارد فولتز  سه شنبه 11 خرداد ساعت 5 عصر در خیابان استاد نجات الهی، نبش ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، تالار فردوسی برگزار می شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: