کد خبر: 24514
تاریخ انتشار: شنبه, 22 خرداد 1395 - 12:34

داخلی

»

اخبار کتاب

در نشست هفتگی شهرکتاب برگزار می شود

شرح آراء لویی کان در باب سکوت و نور

نقد و بررسی کتاب «حضور و ظهور» در شرح آراء لویی کان، حضور دکتر مهدی حجت،  دکتر محمدرضا رحیم‌زاده و مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین در شهر کتاب برگزار می شود.
شرح آراء لویی کان در باب سکوت و نور

 

به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «حضور و ظهور» در شرح آراء لویی کان اختصاص دارد.

لویی کان نخستین معمار آمریکایی روسی تبار بود که بعد از جنگ جهانی دوم برخاست و نور و روشنایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار معماری اوست. سخنرانی معروف لویی کان با عنوان «سکوت و نور» حاوی معناهای عمیق و ظریف و درس‌های بسیاری برای معماران است.

به تازگی کتاب «حضور و ظهور» نوشته‌ی دکتر مهدی حجت به همت انتشارات علمی انتشار یافته است که این کتاب شرحی است بر‌ آراء لویی کان در باب سکوت و نور در معماری.

لویی کان در این مبحث قصد دارد با دور کردن مخاطبان از شیوه‌ی رایج تفکر در باب معماری، باری دیگر امکان و فرصت فهم معانی بنیادین معماری را به ما هدیه کند.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «حضور و ظهور» در شرح آراء لویی کان اختصاص دارد که با حضور دکتر مهدی حجت،  دکتر محمدرضا رحیم‌زاده و مهندس حسین شیخ‌زین‌الدین در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: