کد خبر: 24840
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 مرداد 1395 - 13:10

داخلی

»

اخبار کتاب

رمان «زندگی همین است» نقد می شود

منبع : لیزنا
نشست نقد و بررسی رمان «زندگی همین است»، اثر محمد هاشم اکبریانی برگزار می شود.
رمان «زندگی همین است» نقد می شود

 

 به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی رمان زندگی همین است، اثر محمد هاشم اکبریانی، که نشر چشمه منتشر کرده است، روز سه شنبه پنجم مردادماه از ساعت 19 تا 20 و سی دقیقه در موسسه بهاران برگزار می شود.

 در این نشست مهدی یزدانی خرم و اسدالله امرایی به طرح دیدگاه های شان درباره  رمان «زندگی همین است» می پردازند. همچنین محمد هاشم اکبریانی نویسنده اثر بخش هایی از این رمان را برای حضار خواهند خواند.  اجرای این برنامه  را حسن همایون به عهده دارد .

 

«زندگی همین است»،  تازه‌ترین اثر محمد هاشم اکبریانی روایتی معمول نیست،  تخیلی سورئال، فرروای‌ها مدام از واقعیت و تلاش برای خلق فضایی متفاوت از ویژگی‌های این روایت است.  «زندگی همین است» از  گزارش حرف‌های دو شخصیت آغاز می‌شود که لحظاتی پیش با هم گپ می‌زدند و به نوعی داستانی‌ست که آغاز آن می‌تواند هر زمانی رخ داده باشد و راوی از میانه‌ی داستان را برای مخاطب تعریف می‌کند و در آخر کتاب هم چندان خود را مقید نمی‌داند داستان را با پایان‌بندی قطعی و روشنی ببندد. به نوعی این روایت اصرار دارد قطعیت و حتمیت پایان و آغاز مشخص برای رویداد‌های را به چالش بکشد و در ادامه‌ی هم داستان، با روایت ِ رابطه‌ی «طرف» و «یارو» پیش می‌رود  و مدام نام شخصیت‌ها  تغییر می‌کند؛ «طرف» یک «مرده» است توی گور و «یارو» هم «مجری» پرطرفدار تلویزیونی، در ادامه «مرده» نامش به «بی‌فکر»، تغییر می‌کند و «مرد عربده‌کش» هم در ادمه‌ی روایت بدل به «گربه‌ی سوراخ سوراخ» می شود، دگردیسی مدام در این روایت فقط در  «نام‌ها» نیست، بلکه خرده‌روایت‌های متعددی پیش کشیده می‌شود و داستان تن به روایتی معمول نمی‌دهد.

 

این نشست روز سه شنبه پنجم مردادماه از ساعت 19 تا 20 و سی دقیقه در موسسه بهاران واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از زرتشت، کوچه نوربخش پلاک 21 برگزار می شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: