کد خبر: 26339
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 21:34

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور نویسندگان جوان در دورهمی نویسندگان نشر چشمه

منبع : لیزنا
دورهمی نویسندگان جوان روز چهارشنبه، 24 آذر ماه، در کتاب‌فروشی نشر چشمه کورش برگزار شد.
حضور نویسندگان جوان در دورهمی نویسندگان نشر چشمه

به گزارش خبرنگار لیزنا، در این نشست به نقد و بررسی کتاب‌های «بی‌خداحافظی برو» نوشته سارا کریم‌زاده، «سِفر سرگردانی» نوشته سعیده امین‌زاده، «چیزی به تابستان نمانده» نوشته بهاران بنی‌احمدی و «خدایان شهری و اشباح پرسه‌زننده» نوشته محمد زارعی با حضور نویسندگان کتاب‌ها پرداخته شد.

موضوع کتاب «بی‌خداحافظی برو» داستان زنی است که در یک ارتباط عاشقانه دچار چالش‌های متعددی در زندگی شخصی و اجتماعی خود می‌شود.

این رمان اولین کتاب کریم‌زاده است. وی در حال نوشتن رمان دیگری است که داستان آن در سال‌های جنگ جهانی اول در خوزستان پیش می‌رود.

 داستان کتاب «خدایان شهری و اشباح پرسه‌زننده» در یک فضای واقع‌گرانه در شهر تهران و خیابان‌های آن روایت می‌شود. این داستان درباره شهری است پر از خدایگان و اشباح که در طی جنگ‌های میان خود در نهایت شهر را به نابودی می‌کشانند. این یک داستان آخرالزمانی با گرایش رئالیست شهری است.

«خدایان شهری و اشباح پرسه‌زننده» اولین رمان زارع محسوب می‌شود. تا به حال نمایش‌هایی از او بر روی صحنه رفته و چندین داستان کوتاه به چاپ رسیده است.

«چیزی به تابستان نمانده» تفاوت‌های دو نسل را در رابطه مادر و دختری به تصویر می‌کشد که در طی اتفاقات اجتماعی هم خود از جامعه تاثیر می‌گیرند و هم بر آن تاثیر می‌گذارند. این رمان نیز اولین کتاب بنی‌احمدی است.

«سِفر سرگردانی» در مورد بازیگر زن جوانی است که با نزدیک شدن به نقش خود در تئاتر، با این نقش هم‌زاد پنداری می‌کند. این کتاب نیز اولین نوشته امین‌زاده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: