کد خبر: 26591
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 دی 1395 - 09:19

داخلی

»

اخبار کتاب

زیبایی‌شناسی شعر خواجوی کرمانی در شهر کتاب بررسی می‌شود

منبع : لیزنا
دومین و سومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی به «زیبایی‌شناسی شعر خواجوی کرمانی» اختصاص دارد.
زیبایی‌شناسی شعر خواجوی کرمانی در شهر کتاب بررسی می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست‌های بعدی شهر کتاب در روزهای چهارشنبه ۱۵ و ۲۲ دی‌ماه، ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

در این نشست‌ها زیبایی‌شناسی شعر خواجوی کرمانی بررسی می‌شود و احمد تمیم‌داری، استاد دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی خواهد کرد.

خواجوی کرمانی یکی از چهره‌های برجسته در عرصه‌ ادب فارسی است و غالب اشعارش، قدرت و مهارت او را در عرصه‌ زبان و تصویرهای شاعرانه به خوبی نشان می‌دهد.

شعر خواجو و چگونگی استفاده از ظرفیت‌ها و آفرینش‌های هنری و امکانات ادبی به کار رفته در اشعار او، یکی از موضوعاتی است که تاکنون کمتر بدان پرداخته شده است.

این نشست‌ها در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای کلیه علا‌قمندان آزاد است.

 شایان ذکر است این مرکز فرهنگی در ادامه‌ برگزاری درس‌گفتارهایی درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، نظامی، عطار، بیهقی، ناصرخسرو، حافظ و خاقانی در ۴۵۰جلسه در ۹ سال گذشته، از روز هشتم دی ماه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی را آغاز نموده است و اولین نشست این درس‌گفتارها با عنوان «خواجوی کرمانی کیست؟» برگزار شده است. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: