کد خبر: 26822
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 دی 1395 - 15:20

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور یا عدم حضور اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه کتاب

منبع : لیزنا
در پی انتشار خبری مبنی بر انصراف اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از شرکت در نمایشگاه کتاب امسال در اعتراض به عدم دعوت از نمایندگان این اتحادیه برای جلسه انتخاب معاون اجرایی نمایشگاه، معاون اجرایی منتخب این ادعا را تکذیب کرد.
حضور یا عدم حضور اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه کتاب

به گزارش لیزنا مهدی اسماعیلی راد٬ ادعای عدم ارسال دعوتنامه به نمایندگان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برای جلسه انتخاب معاون اجرایی نمایشگاه را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس در خبری ادعا کرده است که با معرفی مهدی اسماعیلی راد به عنوان معاون اجرایی نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌ای اعتراض خود را به اتاق اصناف و ارشاد اعلام داشته و از حضور در نمایشگاه کتاب انصراف دادند.

بر طبق خبر «فارس» قرار بود از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران سه نفر و از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) هم سه نفر معرفی شوند و نفر هفتم را شش نفر مذکور انتخاب نماید تا پیرامون معاون اجرایی نمایشگاه رای‌گیری شود. «محمود آموزگار»، «دهقانی» و «سیدعباس حسینی نیک» از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و «مهدی اسماعیلی»، «سید‌محمود حسینی» و «معینی» از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا) معرفی می‌شوند، ولی ظاهرا برای جلسه و تشکیل آن آقایان «سیدعباس حسینی نیک» و «یحیی دهقانی» مطلع و دعوت نمی‌شوند و جلسه با حضور 4 نفر تشکیل می‌شود و آقای «محمدمهدی داوودی‌پور» به عنوان نفر هفتم انتخاب می‌شود و در همان جلسه نامه معرفی به معاونت فرهنگی تنظیم شده و اعلام می‌شود «اسماعیلی» به عنوان معاون اجرایی نمایشگاه کتاب از سوی تشکل‌ها برگزیده شده است و رئیس نمایشگاه کتاب هم بلافاضله حکم را صادر می‌کند.

اتحادیه ناشران تهران در مواجهه با این موضوع روز یکشنبه جلسه اضطراری تشکیل می‌دهند و نامه‌ای خطاب به ارشاد و اتاق اصناف ارسال کرده و اعلام می‌دارد به هیچ عنوان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه کتاب نقشی ندارد و هیچ نماینده ای در شورای اجرایی نمایشگاه ندارد و حاضر به هیچ تفاهم‌نامه‌ای با ارشاد درباره واسپاری نخواهد بود و ضمنا موضوع به اطلاع اتاق اصناف رسیده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

خبرنگار لیزنا در تماس با محمود آموزگار صحت و سقم این مسئله را جویا شد. آموزگار در پاسخ به خبرنگار لیزنا گفت که فعلا حرفی برای گفتن ندارد.

مهدی اسماعیلی راد نیز در پاسخ به خبرنگار لیزنا با بیان اینکه محمود آموزگار باید در این رابطه صحبت کند گفت: طبق مصوب این دو اتحادیه، هیئت مشترک اجرایی بین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) متشکل از 3 نفر منتخب از هر اتحادیه و انتخاب یک نفر به عنوان نفر هفتم از یکی از اتحادیه‌ها برای آغاز کار اجرایی و انتخاب معاون اجرایی نمایشگاه و مدیران کمیته‌ها و باقی کارای اجرایی نمایشگاه تشکیل شد.

او ادامه داد: دعوت‌نامه برای هر 6 نفر منتخب جهت شرکت در این هیئت که روز شنبه 25 دی ماه برگزار شد ارسال شده است. در خبر منتشر شده این ادعا مطرح شده است که سید‌عباس حسینی‌نیک و یحیی دهقان به جلسه دعوت نشده‌اند در حالی که این ادعا صحت ندارد.

او تاکید کرد: من این موضوع را تکذیب می‌کنم و این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد؛ چون من شخصا به هر سه نماینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و دو نماینده دیگر از اتحادیه شرکت های تعاونی ناشران پیامک دعوت ارسال کردم که از این 5 نفر، 3 نفر در جلسه حضور یافتند.

او ادامه داد: خبر نداشتن و دعوت نشدن 2 نفر از اعضا را تکذیب می‌کنم و اسناد آن یعنی پیامک‌های ارسال شده هم موجود است.

به گفته او متن پیامک ارسال شده بدین شرح است: «پیرو جلسه مشترک هیات مدیره‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا در روز چهارشنبه جهت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، همانگونه که مقرر شده است به منظور نفر هفتم منتخبین دو هیات مدیره خواهشمند است در روز شنبه 95/10/25 ساعت 14 در محل اتحادیه ناشران حضور بهم رسانید.«

وی با اشاره بر اینکه آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در جلسه حضور داشت گفت: دلایل عدم شرکت این اتحادیه در نمایشگاه کتاب را نمی‌دانم و تا جایی که اطلاع دارم خود محمود آموزگار نامه ارسالی به وزارت ارشاد را امضاء نکرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: