کد خبر: 27131
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 16:09

داخلی

»

اخبار کتاب

نمایشگاه کتب تخصصی و دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

منبع : لیزنا
با حضور هیات رئیسه دانشگاه و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نمایشگاه کتب تخصصی و دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.
نمایشگاه کتب تخصصی و دانشگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاح نمایشگاه کتب تخصصی و دانشگاهی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب حرکت فرهنگی و علمی در دانشگاه است، تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا آثار فرهنگی، هنری و کتاب در مرکز شهر هم به صورت نمایشگاه برگزار شود.

وی برگزاری نمایشگاه در داخل شهر موجب دسترسی آسان مردم به این آثار دانست، ادامه داد: این کارها به مرور موجب ارتقای سطح فرهنگی استان می‌شود بنابراین کار مبارک و قابل تقدیری است.

صادقی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آن هم به سه زبان فارسی، عربی و لاتین کار قابل تقدیری است، افزود: این نمایشگاه ها باید در طول سال انجام شود و کتاب‌های به روز در معرض نمایش و فروش قرار گیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادغام انتشارات دانشگاه با کتابخانه مرکزی موجب تقویت فعالیت‌های آن‌ها عنوان کرد و گفت: با ادغام دانشگاه با کتابخانه مرکزی کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تاثیرگذاری برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: این کار میتواند سطح مطالعه و ارتقای علمی دانشجویان و اساتید مثمر ثمر واقع شود.

حجت الاسلام سیف‌اله مدبر با تاکید بر تفکیک کتابخانه تخصصی اساتید، اضافه کرد: این تفکیک سبب می‌شود که اساتید به راحتی و بدون محدودیت زمانی از کتابخانه استفاده کنند و این تجربه را در دانشگاه قم انجام داده‌ایم که تجربه موفقی بود.

مدبر با اشاره به اینکه برای دانشگاه های دیگر هم باید برگزاری این چنین نمایشگاه هایی اطلاع رسانی شود، ادامه داد: در این صورت آن‌ها هم می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را از این نمایشگاه خرید کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نمایشگاه کتاب تخصصی و دانشگاهی به مناسبت دهه فجر و از 11 تا 19 بهمن ماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه دایر بوده و کلیه کتاب ها با تخفیف 20 تا 60 درصد در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

به گفته حبیب شهبازی شیران این نمایشگاه با بیش از چهار هزار عنوان کتاب تخصصی و دانشگاهی برگزار می شود. این کتب در شاخه‌های ادبیات عربی، ادبیات فارسی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، فنی و مهندسی، علوم رایانه و کشاورزی و منابع طبیعی دایر است.

شهبازی شیران با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی از دیگر برنامه‌های این مرکز بوده است.

وی به مهمترین برنامه‌های کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه محقق اردبیلی در آینده اشاره کرد و گفت: کنفرانس بین‌المللی هنر کتاب آرایی در فرهنگ و تمدن اسلامی در سال 96 در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: دانشگاه محقق اردبیلی خوشبختانه علاوه بر فعالیت در عرصه‌های علمی و آموزشی، در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به صورت فعال ظاهر شده است.

شفیع شفیعی تعامل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با این دانشگاه در زمینه‌های علمی و فرهنگی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در مدیریت مسایل اجتماعی و فرهنگی استان جزو اولویت‌های اصلی استانداری است؛ از این جهت ضرورت ورود دانشگاه محقق در عرصه‌های اجتماعی و تقویت ارتباط با جامعه برای پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی و تاثیر‌گذاری بر فرآیندهای تصمیم‌گیری با پشتوانه علمی دانشگاه ضرورتی اجتماعی است و وظیفه ما فراهم نمودن زمینه‌های فکری و ساختاری آن است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتب تخصصی و علمی در دوره‌های زمانی و برای رشته‌های مختلف زمینه‌ای برای ارتقای توان علمی و تخصصی استان و بروز نمودن دانش فنی اساتید و دانشجویان با دسترسی به کتاب‌های جدید دانشگاهی منتشر شده در جهان است که امیدواریم با تدابیر لازم امکان استفاده عموم علاقمندان و دانشجویان و پژوهشگران به این منابع فراهم شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: