کد خبر: 27938
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 اسفند 1395 - 10:50

داخلی

»

اخبار کتاب

ركوردشكنی در ميزان فروش طرح عيدانه كتاب

منبع : لیزنا
طرح عیدانه کتاب که با تخفیف ۲۰ و ۲۵ درصدی کتاب در کتابفروشی‏‌های شهرهای سراسرکشور اجرا می شود، رکورد بی نظیری را ظرف ۱۰ روز در مقایسه با عیدانه کتاب سال گذشته ثبت کرده و تعداد کتاب های فروخته شده در این طرح از مرز ۲۸۹ هزار نسخه گذشت.
ركوردشكنی در ميزان فروش طرح عيدانه كتاب

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، با ورود به يازدهمين روز از اجرای پنجمين طرح حمايتی از كتابفروشی ها با عنوان «عيدانه كتاب» به منظور تزريق يارانه كتاب از مسير كتابفروشی‌ها به مصرف‌كننده‌های كتاب، تعداد كتاب های به فروش رفته  به ۲۸۹ هزار  ۳۴۹ نسخه رسيده است. اين درحالی است كه در طرح «عيدانه كتاب» سال گذشته در بازه زمانی يك ماه ۲۸۶ هزار و ۵۸۰ نسخه كتاب به فروش رسيد.

بر اساس اين آمار، با استقبال گسترده كتابفروشان از سراسر كشور ۷۶۱ كتاب‌فروشی در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين ميان، ۵۸۷كتاب‌فروشی در مركز استان و ۱۷۴ كتابفروشی از شهرستان عضو طرح شده اند كه ميزان مشاركت كتابفروشی ها در مقايسه با طرح عيدانه سال ۱۳۹۴ افزايش چند برابری را نشان می دهد. به طوری كه در عيدانه سال گذشته ۳۷۶ كتابفروشی برای عضويت در اين طرح اقدام كرده بودند.

در بين استان‌هاي سراسر كشور، استان تهران با ۱۴۱ كتابفروشی در صدر قرار دارد و پس از آن اصفهان با ۹۲ كتابفروشی و استان قم با ۸۹ كتابفروشی در طرح عيدانه كتاب شركت كرده‌اند. پس از آن خراسان رضوی با  ۷۰،‌ فارس‌ با ۴۴، آذربايجان شرقی‌ با ۳۲، كردستان‌ با ۳۰،‌ كرمان با ۲۶‌، خوزستان با ۲۴ ،‌ مازندران با ۲۳،‌ گيلان با ۲۱‌، يزد با ۲۰، همدان با ۱۷، كرمانشاه با ۱۵، آذربايجان غربی با ۱۴، خراسان جنوبی با ۱۳، گلستان  با ۱۱، مركزی با ۱۱، لرستان  با ۸، سمنان با ۸، بوشهر با ۸، البرز با ۷، چهارمحال و بختياری با ۶، زنجان با ۶، اردبيل با ۶، ايلام با ۵، خراسان شمالی با ۴، قزوين با ۴، سيستان و بلوچستان با ۲، كهكيلويه و بويراحمد با ۲، هرمزگان با ۱كتابفروشی در اين طرح شركت كرده‌اند كه توانستند در ابتدای روز يازدهم چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۲۸۹هزار و ۳۴۹ جلد كتاب به فروش برسانند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: