کد خبر: 28820
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 خرداد 1396 - 19:07

داخلی

»

اخبار کتاب

جشنواره سالانه کتاب «میدان سرخ» مسکو برگزار شد+ عکس

منبع : لیزنا
جشنواره سالانه کتاب "میدان سرخ" از 3 تا 6 ژوئن  2017 در میدان سرخ شهر مسکو برگزار شد.
جشنواره سالانه کتاب «میدان سرخ» مسکو برگزار شد+ عکس

 به گزارش خبرنگار لیزنا، اولین دوره این جشنواره در سال 2015 برگزار و  به یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی تبدیل شد. امسال که سومین دوره آن به شمار می رود، بیش از 400 ناشر از سراسر روسیه آثار  خود را در معرض دید  عموم قرار دادند. در این فستیوال به دلیل فضای کم و همچنین تفاوت ماهیت این جشنواره با نمایشگاه کتاب مسکو، هر کدام از ناشران می توانند آثار خود را در قالب یک یا دو قفسه عرضه نمایند.  

بخش های اصلی جشنواره امسال عبارتند از رمان، کودکان، کتابهای علمی، ناشران منطقه ای، کتب الکترونی، مسکو- شهر کتاب.

در حاشیه جشنواره مراسم گوناگون و سرگرم کننده ای برای همه سنین مانند پخش فیلم، موسیقی، سخنرانی، مصاحبه با نویسندگان مشهور، کارگاههای مختلف علمی ـ آموزشی، مسابقات، بازیهای سرگرم کننده در نظر گرفته شده است.

در ششم ژوئن (16 خرداد) که به مناسبت تولد شاعر بزرگ روسیه "پوشکین" روز زبان روسی هم نام گرفته علاوه بر اختتامیه، مراسم ویژه ای به همین مناسبت برگزار شد.

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و انتشارات صدرا نیز  حضوری فعال و پر رنگ داشته و  آثار خود را در  حوزه های  علمی ـ ادبی، فلسفی، اسلامی ، فرهنگی و کودک  در معرض دید عموم قرار داد.  

 

لازم به ذکر است این نمایشگاه توسط مرکز برگزاری نمایشگاههای بین‌المللی دولت روسیه با نظارت دفتر ریاست جمهوری برگزار می شود و حضور ناشران به صورت رایگان و با انتخاب این مرکز صورت می گیرد.


عکس: زهرا شریفی

کتابدار
|
Iran
|
1396/03/22 - 09:17
0
1
بسیارجالب و دیدنی بود, تصاویر گویای استقبال خوبی از نمایشگاه هست, هنوز کتاب چاپی در هیاهوی تکنولوژی های جدید جایگاه خودش رو حفظ کرده و مخاطبان خودش رو داره, استفاده از موبایل و تبلت و فضای مجازی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بیشتر شده و در عوض انس با کتاب روند نزولی داره, به امیدی فردایی روشن
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: