کد خبر: 29566
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 مرداد 1396 - 08:40

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار دومين شماره فصلنامه «اشپکتروم ایران» در آلمان

منبع : لیزنا
دومين شماره از فصلنامه «اشپکتروم ایران» در سال 2017 با عنوان «سعدی، شاعر و فیلسوف ایرانی چه کسی است؟» در آلمان، چاپ و منتشر شد.
انتشار دومين شماره فصلنامه «اشپکتروم ایران» در آلمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، شماره دوم از سال 2017 فصلنامه علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» (Spektrum Iran)، با عنوان «سعدی، شاعر و فیلسوف ایرانی چه کسی است؟» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان، چاپ و منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه «اشپکتروم ایران» مقالات و مطالبي پیرامون «سعدی» گردآوری شده است كه مي‌توان به جایگاه سعدی در تاریخ ادبیات ایران، چراغ راه در آثار سعدی، تصویر انسان در تفکر سعدی، آثار سعدی در جهان پر آشوب آن عصر، تفکر و مکتب سعدی در عصر حاضر و جایگاه سعدی در تاریخ روشنفکری آلمان، اشاره كرد.

«اشپکتروم ایران» فصلنامه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، از سال 1988 ميلادي به این سو انتشار می‌یابد. هدف‌ از انتشار اين‌ فصلنامه‌ معرفي‌ عناصر اصيل‌ فرهنگي‌ ايران‌ اسلامي‌ به‌ انديشمندان‌ كشورهاي‌ آلماني‌ زبان‌ و نیز تعمیق تعاملات فرهنگی میان دو ملت آلمان و ایران است‌. لذا این‌ فصلنامه‌ يكي‌ از‌ منابع‌ تحقيقاتي‌ ایران شناسان و اسلام شناسان آلمانی زبان‌ به‌ شمار مي‌آيد.

بنابر اعلام اين خبر، این شماره از فصلنامه «اشپکتروم ایران» در این پایگاه اینترنتی بارگذاری شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: