کد خبر: 30595
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 شهریور 1396 - 13:19

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد و بررسی دو كتاب حوزه دفاع مقدس در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
کتاب «پوتین قرمزها» به قلم فاطمه بهبودی و «تقویم تاریخ دفاع مقدس نداجا جلد بیست و پنجم » نوشته ناخدایکم علی جعفری جبلّی و ناخدایکم مجید منصوری فردا (چهارشنبه 29 شهریور) در سرای اهل قلم خانه کتاب نقد و معرفی می شود.
نقد و بررسی دو كتاب حوزه دفاع مقدس در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، كتاب «پوتین قرمزها» و «تقویم تاریخ دفاع مقدس نداجا جلد بیست و پنجم» فردا (چهارشنبه 29 شهریور) با حضور فریدون جنیدی، ناخدا یكم علی جعفری و مرتضی بشیری  در سرای اهل قلم خانه كتاب نقد و معرفی می شود.

كتاب «پوتین قرمزها» خاطرات مرتضی بشیری، بازجو افسران عراقی و مدیرمسئول جنگ روانی قرارگاه خاتم‌الانبیا را به قلم فاطمه بهبودی روایت می‌كند.از جذابیت‌های خاطرات بشیری، روایت جلسات بازجویی از نیروهای عراقی است كه گاه در خلال این خاطرات، مطالب خواندنی از اتفاقات تاریخی نقل می‌شود كه فجایع رخ داده در جنگ تحمیلی را بیشتر نمایان می‌كند. این كتاب در ۳۶ فصل به انضمام عكس‌ها و اسناد تدوین شده است و بهبودی در این خاطرات ابتدا مخاطب را با اهمیت خاطرات راوی آشنا می‌كند.

كتاب «تقویم تاریخ دفاع مقدس نداجا»، مجموعه ای است مستند كه با توجه به اسناد و مدارك گردآوری شده به بررسی و تحلیل پیش زمینه ها، وقایع، شرح عملیات و رشادت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 8 سال دفاع مقدس می پردازد.

این مجموعه نگاهی اجمالی به زمینه های بروز جنگ تحمیلی داشته كه در این رابطه می توان به تاریخ پرفراز و نشیب اختلافات ایران و عثمانی و متعاقب آن ایران و عراق، مشكلات ژئوپلیتكی كشور عراق و محدودیت سواحل آن، پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی در ایران و تبعات منطقه ای و جهانی ناشی از آن، وقایع اتفاق افتاده و تمهیداتی كه نداجا با توجه به شواهد و قرائن موجود قبل از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با هدف حراست از مرزهای آبی كشور، جلوگیری از نفوذ دشمن و كاهش خسارت و هزینه های احتمالی بحران، به عمل آورده، اشاره نمود.

این اثر كه با راهنمایی و نظارت امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به همت ناخدا یكم علی جعفری جبلی و ناخدا یكم مجید منصوری نوشته شده، به بررسی مسایلی چون ریشه‌های تاریخی اختلاف‌های ایران و عراق و زمینه‌های بروز جنگ تحمیلی و البته روز شمار و حتی در برخی موارد ساعت شمار وقایع جنگ تحمیلی و به ویژه عملیاتهای دریایی دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌ است.

 

كتاب های «پوتین قرمزها» و «تقویم تاریخ دفاع مقدس نداجا جلد بیست و پنجم» فردا (چهارشنبه 29 شهریور) ساعت 17 در سرای اهل قلم خانه كتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی، كوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲ نقد و معرفی می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: