کد خبر: 30650
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 مهر 1396 - 09:08

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از کتاب «روابط تجاری روسیه با ایران» در مسکو

منبع : لیزنا
کتاب «روابط تجاری روسیه با ایران(سال‌های 1855-1828)» با حضور جمعی از پژوهشگران و ایرانشناسان روس در انستیو شرق شناسی مسكو، رونمایی شد.
رونمایی از کتاب «روابط تجاری روسیه با ایران» در مسکو

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین رونمایی از کتاب «روابط تجاری روسیه با ایران(سال‌های 1855-1828)»، 29 شهریور با حضور و سخنرانی رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از پژوهشگران و ایرانشناسان روس در انستیو شرق شناسی مسكو برگزار شد.

ملکی در سخنانی، با اشاره به كتاب «روابط تجاری روسیه با ایران» گفت: این کتاب اگرچه به موضوع روابط تجاری می‌پردازد اما در واقع تماما اسناد وزارت امور خارجه روسیه در قرن نوزدهم است که به روابط تجاری دو کشور در رقابت با کالاهای انگلیسی پرداخته است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: این اثر از چند جنبه تاریخی و سندی که مبتنی بر اسناد معتبر وزارت امور خارجه روسیه و جنبه علمی اثر که منبع مناسبی برای مطالعه روابط دو کشور بویژه روابط تجاری و از همه مهمتر جنبه فرهنگی ـ  سیاسی اثر که به تجربه تاریخی همکاری دو کشور در رقابت با انگلیس می‌پردازد، حائز اهمیت است.

 

بنابر اعلام این خبر، کتاب «روابط تجاری روسیه با ایران (سال‌های 1855-1828)» در چارچوب همکاری انستیتوی اطلاعات علمی علوم اجتماعی، آرشیو فدراسیون روسیه، انستیتوی شرق شناسی، انستیتوی تاریخ فرهنگستان علوم روسیه و بنیاد بین‌المللی ایران شناسی و با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران سال 2016 در مسکو منتشر شده است. این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از  اسناد مربوط به روابط تجاری ایران و روسیه در نیمه دوم قرن 19 میلادی به دو زبان روسی و فرانسه بوده و با تیراژ 200 نسخه به چاپ رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: