کد خبر: 30911
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 مهر 1396 - 14:09

داخلی

»

اخبار کتاب

شماره جدید فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» روی دکه رفت

منبع : لیزنا
نهمین و دهمین شماره فصلنامه نقد کتاب « قرآن و حدیث» به سردبیری محمد علی مهدوی راد و به همت موسسه خانه کتاب به چاپ رسیده است.
شماره جدید فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» روی دکه رفت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، شماره نهم و دهم فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» با انتشار مقالات و مطالب علمی و پژوهشی در بخش‌های سخن سردبیر، نقد آثار پیشین، نقد آثار تالیفی، شایسته خواندن، معرفی رساله، جستار و تازه های نشر منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، در سخن ابتدایی نهمین و دهمین فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» به بازنشر و بازخوانی نقدهای علامه  سید محمد فرزان و ترجمه مرحوم ابوالقاسم پاینده پرداخته است که در بخشی از آن می خوانیم:« ترجمه ابوالقاسم پاینده، ترجمه ای است روان و خوانا و آگاه با پردازش بسیار شیرین و دلنشین. این ترجمه از همان آغازین روزهای نشر{دهه 30} مورد توجه عالمان، مفسران و متفکران قرار گرفت. از سویی نثر روان و گویایی آن را ستودند و از سوی دیگر بر اشتباهات و لغزش های تفسیری و ادبی آن نقد نهادند. از جمله سودمندی های آن مقدمه ای است دراز دامن که مترجم درباره روزگار نزول قرآنی، عظمت قرآنی، جایگاه والای رسول الله(ص) و مسائلی مرتبط با قرآن رقم زده است

در بخش «نقد آثار تالیفی» 6 نقد از سوی پژوهشگران قرآن و حدیث به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به «نقد بخش اول کتاب نقش علوم ادبی در تفسیر قرآن»، « بازپژوهی ملاک های توسعه آیات الاحکام قرآن کریم»، « بررسی فقه الحدیث»، «بررسی تجوید فرقان»و... اشاره کرد.

«نقد آثار پیشین» دیگر بخش فصلنامه «قرآن و حدیث» است. « فرزانه روزگار» به قلم محمد علی مهدوی راد، «بررسی و تحلیل کتاب روش های تاویل قرآن» به قلم اکرم منتظری، «ارزیابی تاریخ قرآن» به قلم مریم اثنی عشری از جمله مقالاتی است که در این بخش منتشر شده و پیش‌روی خوانندگان قرار گرفته است.

«شایسته خواندن»، «معرفی رساله»، «جستار»  و «تازه های نشر»  بخش های پایانی نهمین و دهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب قرآن و حدیث» را تشکیل می‌دهند. به ترتیب مقاله‌های «صورت و سیرت انسان در قرآن» به قلم محمد گودرزی، «بررسی گفتمانی نظریه نسخ و نقدآن میان منتقدان و متاخران» نوشته فاطمه حاجی اکبری و « تحریف ناپذیری قرآن از نگاه آیت الله معرفت و ابن الخطیب» به قلم مهدیه یاراحمدی و سهیلا جلالی، برای مطالعه پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه‌های قرآن و حدیث ارائه شده است.

 

نهمین و دهمین شماره فصلنامه نقد کتاب «قرآن و حدیث» (ویژه بهار و تابستان 1396) به سردبیری محمدعلی مهدوی‌راد، در 240 صفحه به بهای 10 هزار تومان به همت مؤسسه خانه کتاب منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: