کد خبر: 32828
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 بهمن 1396 - 13:34

داخلی

»

اخبار کتاب

دوست بزرگ کودکان و نوجوانان در کتابفروشی ها

منبع : لیزنا
کتاب «دوست بزرگ» نوشته  بابک صابری برای گروه کودک و نوجوان  توسط انتشارات نیستان به چاپ رسید.
دوست بزرگ کودکان و نوجوانان در کتابفروشی ها

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات نیستان، در معرفی این کتاب آمده است: در جای‌جای دنیا حیوانات زیادی زندگی می‌کنند که بچه‌ها دوست دارند درباره آن‌ها بدانند.

روانشناسان کودک معتقدند؛ کودکان با خواندن کتاب، ناخودآگاه تصاویر را ذهنشان مجسم می‌کنند که این کار باعث تحریک مغز کودکان و افزایش قدرت تخیل آن‌ها می‌شود.

کتاب دوست بزرگ با شخصیت‌سازی برای دو حیوان هم اطلاعاتی درباره کلاغ و فیل ارائه می‌دهد و هم در تلاش است تا تخیل کودک را به کار گیرد تا ارتباط آن‌ها را درک کند.

از گذشته داستان‌های بسیاری از دوستی حیوانات شنیده و خوانده‌ایم.

در ادبیات معاصر ما کلاغ نماد تنهایی و فیل نماد یک‌دلی و قدرت است.

بابک صابری نویسنده این اثر سعی داشته تا دوستی این دو حیوان را با توجه به تفاوت‌هایشان به تحریر درآورد. این تفاوت‌ها که در ظاهر بسیار زیاد است ولی با تلاش و هم‌دلی کلاغ و فیل می‌توانند بر این مشکلات فایق آیند.

داشتن دوست خوب یکی از عوامل مهمی است که بر سلامت روان کودک تاثیر می‌گذارد. نکته اینجاست که آموزش مهارت دوست‌یابی کار آسانی نیست.

کتاب دوست بزرگ با ارائه واکنش‌های سازنده در قبال رفتار با یک فرد متفاوت به عنوان دوست، مثل پذیرش تفاوت‌ها و سعی در استفاده از توانایی‌های موجود به افزایش توان دوست‌یابی کمک می‌کند.

نکته جالب توجه دیگر این کتاب با تصویرگری مهرداد زائری انتخاب آن به عنوان اثر برگزیده در بازه زمانی نشر سال ۲۰۱۴- ۲۰۱۵ است. این جایزه توجه ویژه‌ای به آن دسته از کتاب‌های تصویری دارد که به طور خاص، باعث تقویت روحیه و رشد فکری کودکان می‌شود.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

کلاغ کوچک گفت: مادر کی می‌تونه بگه ما هم‌قد نیستیم؟ نگاه کن. اگر من کمی پایین‌تر پرواز کنم و او کمی بالا بپرد ما کاملاً هم‌قد می‌شویم. اگر من روی تخته سنگ چرت بزنم و او هم روی چمن‌زار لم بدهد، ما کاملاً هم‌قد هستیم. ما بعدازظهرها همان‌طور استراحت می‌کنیم که او دوست دارد...

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: