کد خبر: 33095
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 بهمن 1396 - 15:24

داخلی

»

اخبار کتاب

تمرکز ذهن، اساس تفکر خلاق است

منبع : لیزنا
در نشت بررسی و معرفی از کتاب «اعجاز تفکر خلاق» به اهمیت آرامش در جامعه در خلاقیت اشاره شد.
تمرکز ذهن، اساس تفکر خلاق است

به گزارش لیزنا، جلسه رونمایی از کتاب «اعجاز تفکر خلاق» نوشته احمد علامه‌فلسفی با حضور مولف و فاروق صفی‌زاده روز دوشنبه 16 بهمن‌ماه در خانه کتاب برگزار شد.

در ابتدای این نشست علامه‌فلسفی درباره تفاوت میان فکر و تفکر گفت: فکر می‌تواند به گذشته مربوط شود. فکر یک ایده است. زمانی یک یک ممکن است منسوخ شود، مانند تفکر برده‌داری ولی تفکر به زمان حال مربوط می‌شود.

وی سپس به ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه اشاره کرد: ضمیر ناخودآگاه منبع تمام مشکلات روانی است. افکاری که به ضمیر خودآگاه ما وارد می‌شوند سپس به ضمیر ناخودآگاه می‌روند. بیشتر معضلاتی که ما در بزرگسالی با آنها روبرو می‌شویم به دوران کودکی و ضمیر ناخودآگاه ما مربوط می‌شود.

علامه‌فلسفی آرامش را اولویت اصلی خلاقیت دانست و به کشورهای توسعه یافته اسکاندیناوی که از خلاقیت بالایی نیز برخوردار هستند اشاره کرد. وی عنوان کرد: تمرکز اساس تفکر خلاق است. ذهن ما مانند دره‌بین کار می‌کند.

 

در ادامه فاروق صفی‌زاده به مسائل کتاب از نگاه الهیات پرداخت. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: