کد خبر: 34326
تاریخ انتشار: جمعه, 14 ارديبهشت 1397 - 16:24

داخلی

»

اخبار کتاب

در نمایشگاه کتاب

رونمایی ۵۰ عنوان کتاب از پنج مؤسسهٔ فعال در حوزهٔ زبان فارسی و علوم انسانی

منبع : لیزنا
 بیش از ۵۰ عنوان کتاب و مجله از آخرین تألیفات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بنیاد سعدی، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، کتاب مرجع و بنیاد دایرةالمعارف اسلامی، با حضور حداد عادل، رونمایی می شود.
رونمایی ۵۰ عنوان کتاب از پنج مؤسسهٔ فعال در حوزهٔ زبان فارسی و علوم انسانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، به نقل از دفتر دکتر حداد عادل، در این نشست که روز یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ درسالن سرای ملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود، آخرین کتاب‌های منتشرشده در حوزهٔ زبان فارسی و علوم انسانی رونمایی خواهند شد.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی با کتاب‌هایی چون جلد سوم فرهنگ جامع زبان فارسی، مثنوی معنوی به کوشش دکتر محمدعلی موحد، ذیل دانشنامهٔ زبان و ادب فارسی، دفتر پانزدهم فرهنگ واژه‌های مصوب، چهار عنوان از مجموعهٔ هزارواژه‌ها و چندین کتاب و مجلهٔ دیگر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد. مراسم رونمایی این آثار با حضور دکتر محمدرضا نصیری و خانم نسرین پرویزی برگزار می‌شود.

بنیاد سعدی نیز در این نشست آخرین کتاب‌های تخصصی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را رونمایی خواهد کرد. از جملهٔ این کتاب‌هاجلد دوم کتاب مینا، گلستان در دو مجلد، چارچوب، گام اول با زبان واسط عربی، و چاپ دوم کتاب ایران‌شناسی هستند

شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز با رونمایی یازده عنوان کتاب در این نشست حضور خواهد یافت. کتاب‌های تازه منتشرشدهٔ شورای تحول عبارتند از: اصول و مبانی روابط بین الملل (۱) و (۲)، مبانی و اصول سیاست‌گذاری عمومی، فقه سیاسی، اندیشهٔ سیاسی در ایران باستان، مسائل آموزش‌وپرورش ایران، بانکداری اسلامی، مبانی و اصول مدیریت آموزشی، روان‌شناسی، دین و معنویت، روان‌شناسی سالمندان و تکنولوژی آموزشی پیشرفته.

انتشارات کتاب مرجع نیز در با کتاب ترجمهٔ تاریخ عثمانی، به کوشش پروفسور احسان اوغلو،  در این نشست رونمایی حضور خواهد داشت.

جدیدترین آثار بنیاد دایرةالمعارف اسلامی نیز سه مجلد ٢١،٢٢،٢٣داشنامه جهان اسلام و ترجمه مجلد١٠ این دانشنامه به زبان عربی و نشر کتاب مرجع از دوره دوجلدی کتاب دولت و جامعه در دوره عثمانی هستند که با حضور  حجت الاسلام حسن طارمی رونمایی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، زمان شروع مراسم رونمایی این آثار  از ساعت ۱۰ تا ١٢:۳۰ در سالن «سرای ملل»، واقع در سالن 15  شبستان، نیم‌طبقهٔ شبستان، بخش بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: