کد خبر: 38485
تاریخ انتشار: شنبه, 06 بهمن 1397 - 10:40

داخلی

»

اخبار کتاب

جایزه و نشان ابوالحسن نجفی در پله‌ سوم

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
مراسم سومین دوره‌ اهدای جایزه و نشان ابوالحسن نجفی به مترجمان برگزیده روز سه‌شنبه، نهم بهمن برگزار می شود.
جایزه و نشان ابوالحسن نجفی در پله‌ سوم

به گزارش لیزنا، ابوالحسن نجفی با وسواس و کوشش ممتد در طی سال‌ها زندگی علمی و فرهنگی خود در حوزه‌های زبان‌شناسی، ترجمه، ادبیات تطبیقی، وزن شعر و فرهنگ‌نویسی، آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشت و با نظم و دقت و دانش و ادب و مهربانی و خصال‌نیکو، مشوق نویسندگان و مترجمان جوان و چهره‌ای اثرگذار در ادبیات معاصر ایران بود. حساسیت او به درست‌نویسی و صیانت از زبان و ادبیات فارسی با انتشار کتاب «غلط ننویسیم» راه پاکیزه‌نویسی را به دانشجویان، نویسندگان و مترجمان نشان داد و نکات بسیار ظریفی از زبان فارسی را در اختیار مخاطبان گذاشت که قطعا هر معلم ادبیات یا مولف و مترجمی به دانستن آن نیازمند است.

سومین دوره‌ اهدای جایزه و نشان ابوالحسن نجفی به مترجمان برگزیده در روز سه‌شنبه نهم بهمن ساعت ۱۶:۳۰ با حضور اصحاب فرهنگ و قلم در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: