کد خبر: 38820
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 اسفند 1397 - 14:58

داخلی

»

اخبار کتاب

فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ تمدید شد

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مهلت ارسال آثار ناشران و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان برای دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ که تا ۳۰ بهمن اعلام شده بود با توجه به درخواست‌های علاقه‌مندان تا هفتم اسفند ۱۳۹۷ تمدید شد.
فراخوان دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ تمدید شد

به گزارش لیزنا،  علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد باید حداکثر دو عنوان کتاب (۱۰ تصویر) را برای بررسی و انتخاب ۱۵ تصویرگر برتر ایرانی حاضر در دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ به موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل دهند 

بر اساس این گزارش با پایان زمان اعلام‌ شده این آثار داوری می‌شود و از میان کارهای دریافت شده، آثار ۱۵ تصویرگر برتر (متعلق به یک یا دو کتاب) انتخاب و برای رقابت با آثار تصویرگران سایر کشورهای جهان به دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ارسال می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، هر تصویرگر می‌تواند در نهایت ۱ و یا ۲ کتاب چاپ‌شده (حداکثر ۱۰ تصویر) را در مسابقه شرکت دهد.

همچنین تصویرگرانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند آثار خود را که از پنج سال گذشته به این‌ طرف به تصویر کشیده‌اند و تصویرگرانی که قبلاً در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند آثاری را که از اول ژانویه ۲۰۱۷ به بعد خلق کرده‌اند در این مسابقه شرکت دهند. این تصویرگران باید ملیت همان کشور را داشته باشند.

بر این اساس، آثار اصلی به همراه دو نسخه از هر کتاب باید از سوی ناشر، تصویرگر به نمایندگی این جشنواره در ایران ارسال شود.

جوایز این دور از جشنواره جایزه‌ی بزرگ (به ارزش ۳۰۰۰ دلار آمریکا)، پنج سیب طلایی (هر کدام به ارزش ۵۰۰ دلار آمریکا) و پنج مدال  BIB(هر کدام به ارزش ۱۰۰۰ دلار آمریکا) اعلام شده است.

بر همین اساس، برنده جایزه اول این جشنواره می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به‌صورت مستقل شرکت کرده و نمایشی ویژه از آثار خود ترتیب دهد. برگزار کنندگان نمایشگاه BIB اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر نور و یا نامرغوب بودن کیفیت رنگ و کاغذ اثر به وجود بیاید به عهده نمی‌گیرند.

گفتنی است تمامی آثار ارسالی، به ‌غیر از آثار منتخب ظرف چهار ماه پس از پایان نمایشگاه به افراد و یا مؤسسات شرکت‌کننده باز پس فرستاده خواهد شد در حالی که آثار منتخب به مدت طولانی در نمایشگاه‌های خارج از BIB مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هم‌چنین تمام کتاب‌های ارسال ‌شده به کتابخانه نمایشگاه BIB تعلق خواهد گرفت و تصویرگران شرکت‌کننده در نمایشگاه BIB کاتالوگ این نمایشگاه را دریافت خواهند کرد.

موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع شده است. ساعت کاری این مرکز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ عنوان شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: