کد خبر: 39011
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 13:23

داخلی

»

اخبار کتاب

دومین «عصر کتاب استانی» در خراسان شمالی برگزار می شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
دومین «عصر کتاب استانی» ویژه بزرگداشت محمودرضا اکرامی فر، داراب بدخشان و احمد عضدی در خراسان شمالی برگزار می شود.
دومین «عصر کتاب استانی» در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش لیزنا، آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب استان خراسان شمالی در راستای تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی پنج شنبه (16 اسفند ماه) در بجنورد برگزار می شود.

محمودرضا اكرامي‌فر متولد سال 1338 در روستاي جوشان اسفراين (خراسان شمالی) است. وی دانش‌آموخته دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران است و پس از اخذ دانشنامه كارشناسی ارشد خود از دانشگاه آزاد اسلامی به تاجيكستان رفت و دكترای ادبيات فارسی را در رشته مردم‌شناسی از آكادمي علوم اين كشور دریافت كرد.

اصول ارتباط جمعی، گريه كردن كم آرزويی نيست، ما با سليقه مردم پير مي‌شويم، بهارانه‌ها، این کتاب اسم ندارد، آیین شهروندی، کتاب پانزدهم، از ما بهتران، مردم شناسی تبلیغات و... از عناوين بعضي از كتاب‌های اوست.

داراب بدخشان متولد 1314 در مشهد مقدس و از شاعران پیشکسوت شعر آیینی است. مجموعه شعر« تلاوت خورشید» از وی به چاپ رسیده است. این مجموعه در چهار بخش با 99 شعر و چندین رباعی و مفردات به طبع رسیده است که مضمون تمامی اشعار مدح و ثنای اهل بیت(ع) است. از دیگر آثار او می توان به کتاب«یوسفی شدم در چاه» اشاره کرد.

احمد عضدی متولد 1325در خراسان شمالی است که کتاب های زیادی از او مانند شاهکار عضدی، خشم و غارت، افق و سفرنامه، جمال سخن، در ولای اهل بیت، کمال عشق، پند و شعر کرمانجی و فرهنگ لغت نامه کرمانجی منتشر شده است.

آیین بزرگداشت محمودرضا اکرامی فر، داراب بدخشان و احمد عضدی از مفاخر فرهنگ و ادب خراسان شمالی پنج شنبه (16 اسفند) ساعت 18:30 در بجنورد، میدان کارگر، سالن آمفی تئاتر سرپرستی بانک ملی ایران برگزار می شود.

 گفتنی است، این آیین در راستای برنامه‌های سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست»، توجه به اهل قلم و ظرفیت‌های استانی موسسه خانه کتاب از سوی این موسسه و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می شود.

موسسه خانه کتاب پیش از این در اولین برنامه «عصر کتاب استانی» از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، پیشکسوتان فرهنگ و ادب چهار محال و بختیاری تجلیل کرده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: