کد خبر: 26543
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 دی 1395 - 19:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

شنیده‌های غیر رسمی

ریاست کتابخانه ملی به مسجد جامعی واگذار می‌شود

منبع : لیزنا
شنیده‌های غیر رسمی حاکی از این است احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، ریاست آینده مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران را بر عهده خواهد داشت.
ریاست کتابخانه ملی به مسجد جامعی واگذار می‌شود

به گزارش لیزنا، حدود یک ماه پس از از رفتن سیدرضا صالحی‌امیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز رئیس جدید کتابخانه ملی انتخاب نشده است و صالحی امیری خود ریاست این کتابخانه را نیز بر عهده دارد.

اکنون بر اساس شنیده‌های غیر رسمی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت‌هاي هفتم و هشتم بر مسند ریاست مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران خواهد نشست.

یکی از نزدیکان مسجدجامعی در گفتگوی با خبرنگار لیزنا، ضمن رد نکردن این موضوع  اعلام کرد که خبر قطعی و رسمی در این زمینه هفته آینده از طریق کانال‌های رسمی اعلام خواهد شد.

احمد مسجد جامعی فرزند آیت اله مصطفی مسجدجامعی، از علمای به نام تهران متولد ۱۳۳۵، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پیشین این شورا و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات است.

دوران وزارت او یکی از بهترین و پربارترین دوران‌ها برای اهالی فرهنگ محسوب می‌شود.

دعوت مسجد جامعی از مردم و اهالی فرهنگ برای کتاب‌گردی در هفته کتاب و در راستای برنامه‌های تهران گردی وی، از طرف بسیاری از مسئولین و اهالی فرهنک و هنر مورد استقبال قرار گرفته است.

مسجد جامعی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فرهنگی ایران شناخته می‌شود.

برخی از سمت‌های وی عبارت است از: كارشناس مسئول سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، كارشناس مسئول دفتر امور اجتماعي وزارت كشور، مدير كل طرح و برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون پژوهشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ریيس شوراي فرهنگ عمومي، مشاور ریيس جمهور در امور جوانان، قائم مقام وزير و معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي (دولت هفتم)، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي (دولتهاي هفتم و هشتم)، ریيس هيأت مديره مؤسسه گفتگوي تمدن‌ها، ریيس هيأت امنای موزه ملي قرآن كريم، نماینده مردم تهران در سومین دوره شورای اسلامی شهر، رئیس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‏های شورای اسلامی شهر تهران و غیره.

سیامک
|
Iran
|
1395/11/29 - 11:36
0
0
یه انسان درست و کار بلد هم که میخواد بیاد چه سنگ جلو پاش میاندازند آقای مسجد جامعی بذارشون بحال خودشان بگذاریدشون بیایید
سیامک
|
Iran
|
1395/11/29 - 11:32
0
0
باسلام آقای مسجد جامعی تصمیم ندارند برگردند به کتابخانه ی ملی آقای قالیباف نمیخواد به این کشمکشها پایان بدهند بههرحال توهر محیط کچیکی هم که بخوای بری یه بزرگتر میخواد چه برسه به این سازمان به این عظمت پس حداقل آقای دکتر روحانی یه فکری بکنند این طوری که نمیشه سال تموم شد ولی سازمان رییس نداره واقعا که خیلی شیکین
امید
|
Iran
|
1395/11/05 - 12:56
2
1
با سلام خدمت همکاران عزیز کتابدار
در کشور عزیزمان اساتید بزرگ کتابداری کم نداریم ولی تا کی باید کتابخانه ملی سکوی پرتاب و جولانگاه سیاستمداران باشد چرا ؟ دولت تدبیر و امید چرا ؟
اساتیدی مثل فتاحی ، خسروی ، مهراد ، ملکی و ...
عبدالحسین فرج پهلو
|
Iran
|
1395/10/15 - 00:31
6
9
با توجه به سوابق ایشان، چنانچه ایشان ریاست کتابخانه ملی را به عهده گیرند، وجود متخصصین کتابداری به عنوان معاون و مشاور مکمل حضور ایشان خواهد بود. به نظر می آید چنین ترکیبی موفقیت آمیز خواهد بود.
سمیه کشاورز شاهباز
|
Iran
|
1395/10/15 - 00:26
4
10
با نگاهی گذرا به فعالیت های پیشین جناب آقای مسجدجامعی، مخصوصا زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد دوره ی اصلاحات بودند نشستن ایشان بر مسند ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی ایران را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در دوره ی ریاست ایشان دیگر شاهد تبعیض در استخدام ها نباشیم و آینده ای درخشان را برای همه ی کتابداران، اطلاع رسانان و متخصصان آرشیوی که قلب تپنده ی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی اند، آرزومندیم.
بهروز
|
Iran
|
1395/10/11 - 19:07
3
7
با سلام و خسته نباشید.لطفا ریاست شورای اسلامی شهرستان تهران را هم به سوالبق ایشان اضافه کنید.جناب آقای مسجد جامعی از سه سال پیش تا کنون ریاست این شورا را برعهده دارد.ممنون
کاظم حافظیان رضوی
|
Spain
|
1395/10/10 - 19:55
9
11
با توجه به شناختی که از ایشان و سوابق فرهنگدوستانه وی و حمایت ها و پیشنهاد هایشان در طرح جامع کتابخانه ها دارم و بسیار خاطرات کتابدارانه دیگر امیدوارم اگر قرار است یک کتابدار مدیریت کتابخانه ملی ایران را عهده دار نباشد حتما ایشان این ریاست را به عهده گیرند.انشالله.
پاسخ ها
جای
| Iran |
1395/10/11 - 14:40
کتابخانه جای سیاست بازی سیاست زدگی نیست
اینهمه اساتید مبرزکتابداری و...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: