کد خبر: 31464
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 آبان 1396 - 15:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

هفته کتاب با تبلیغ مناسب ضرورت مطالعه مستمر به موفقیت خود می‌رسد

منبع : لیزنا
مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موفقیت رسیدن هفته کتاب را در گرو تبلیغ مناسب ضرورت مطالعه مستمر بیان کرد.
هفته کتاب با تبلیغ مناسب ضرورت مطالعه مستمر به موفقیت خود می‌رسد

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار لیزنا (ستاد خبری هفته کتاب) عنوان کرد: اگر به مولفه‌های اثرگذار در علت برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران دقت داشته باشیم، ایجاد شوق خواندن، شادابی و نشاطی که درخصوص فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شکل می‌گیرد به عنوان یک هدف در اجرای این هفته مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر در سال زمانی را به موضوع خواندن اختصاص دهیم و این امر بتواند ضمن مورد توجه قرار گرفتن با مصادیق بالا در جامعه، به یک گفتمان رایج فرهنگی تبدیل شود و همچنین با استفاده از امکانات بخش‌های مختلف درباره نیاز به خواندن، تکرار شود طبیعتا می‌تواند در جلوگیری از کتاب گریزی موثر باشد.

امیرزاده با بیان اینکه تقویت احساس نیاز جامعه به خواندن، مهمترین موضوعی است که می‌تواند در این هفته مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: هدف برگزاری هفته کتاب حل تمام مشکلات نشر کشور نیست، طبیعتا هفته کتاب با اهداف خود نمی‌تواند در بحث پرکردن خلا شبکه توزیع یا سایر زیرساخت‌های نشر کشور آنچنان موثر باشد اما می‌تواند به عنوان یک اقدام انگیزشی فضای عمومی کشور را متوجه نارسایی‌ها، خلاها، ضعف‌ها و قوت‌های حوزه نشر کشور کند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن فرآیند تولید، انتشار و خواندن کتاب بیان کرد: اگر هفته کتاب بتواند آخرین فرآیند یعنی اهمیت خواندن کتاب، ضرورت مطالعه مستمر و اثرگذار را در جامعه تبلیغ کند، آنگاه به موفقیت‌های مد نظر خود دست یافته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: