کد خبر: 18853
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 بهمن 1393 - 11:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست مهارت های ارتباطی کتابداران در زنجان

بیست و ششمین جلسه گروه علم اطلاعات و دانش شناسی با موضوع مهارت های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه های عمومی در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد.  
نشست مهارت های ارتباطی کتابداران در زنجان

 

به گزارش لیزنا،  در ادامه سلسله نشست های گروه علم اطلاعات و دانش شناسی بیست و ششمین جلسه این گروه، با موضوع مهارت های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه های عمومی با حضور کتابداران و مسوولین کتابخانه های عمومی در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد.

 

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، در این نشست مباحث مرتبط با مهارت های ارتباطی توسط دکتر ابراهیم افشار زنجانی، عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان، و و نائب رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، برای کتابداران و شرکت کنندگان ارائه شد.

 

در ادامه، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن اشاره به آمار و عملکرد کتابخانه های عمومی استان زنجان، گزارش مختصری از فعالیت ها و برنامه های اداره کل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ارائه کرد.

 

محمدربیع احمدخانی تصریح کرد: در راستای توسعه فضای کتابخانه های عمومی و گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه ها و فعالیت های مختلفی در استان انجام گرفته است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش های تخصصی در حوزه مطالعه و کتابخوانی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال های قبل و برپایی جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب در گروه های  ۹ گانه عصر کتاب، تصریح کرد: جلسات نقد و بررسی کتاب از شهریور ماه سال 1383 تحت عنوان عصر کتاب با حضور نویسندگان و مترجمین برگزار می شود.

 

احمدخانی سپس از تجهیز بخش کودک کتابخانه های عمومی در راستای جذب کودکان به محیط کتابخانه ها سخن گفت و اظهار داشت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و آشنایی و جذب آنان به کتابخانه ها فعالیت های فوق برنامه مختلفی اعم از قصه گویی، حافظ خوانی و.... در کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه به کتابخانه های عمومی خیری استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان تعداد 5 باب کتابخانه عمومی توسط خیرین ارجمند راه اندازی شده و به اداره کل کتابخانه های عمومی واگذار شده است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید صاحب نظر زمینه رشد و ارتقای سطح علمی و کاری کتابداران و مسوولین کتابخانه های عمومی فراهم شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: