کد خبر: 19559
تاریخ انتشار: شنبه, 29 فروردين 1394 - 12:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اتمام پروژه های نیمه تمام، در اولویت است

مدیرکل عمراني نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تلاش می کنیم  تا حد امکان از تصویب طرح های جدید عمرانی خودداری کرده و پروژه های نیمه تمام را به انجام رسانیم.
اتمام پروژه های نیمه تمام، در اولویت است

 

359 باب کتابخانه ناتمام در سراسر کشور وجود دارد

 

به گزارش لیزنا، هوتن والی نژاد، در خصوص پروژه های عمرانیِ در حال ساخت نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: بر اساس اطلاعات موجود، 359 باب کتابخانه ناتمام در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 70 باب از میان آنها، به مرحله رشد عمرانی بالای 75 درصد رسیده اند.

 

وی افزود: در صورت تکمیل طرح های نیمه تمام، حدود 344 هزار مترمربع به مساحت کتابخانه های کشور افزوده خواهد شد.

 

 

230 میلیارد تومان، برای اتمام پروژه های عمرانی، نیاز است

 

والی نژاد، مبلغ لازم برای اتمام پروژه های ناتمام عمرانی را حدود 230 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این میان، حدود 101 طرح در اختیار نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که از میان آنها، اجرای 14 طرح، از پیشرفت بالای 75 درصد برخوردار بوده؛ پیش بینی می شود با تلاش مدیران استانی برای جذب منابع مالی از استانداری ها، همچنین دریافت قسمتی از نیم درصد شهرداری ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

اجرای سایر طرح های ناتمام نیز بر عهده دستگاه هایی همچون اداره کل راه و شهرسازی در استان ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج، بنیاد مسکن، شهرداری، خیرین، و سازمان نوسازی مدارس است.

 

وی در اشاره به سایر فعالیت های اداره کل عمراني نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: از دیگر فعالیت های انجام شده توسط اداره کل عمراني نهاد، تهیه و تنظیم دستورالعمل طرح های عمرانی در 26 بند و ارسال آن به استان هاست. همچنین طرح آمایش سرزمین که شامل دعوت از مؤسسات دانش بنیان، مانند  پارک علم و فناوری دانشگاه ها و سایر مؤسسات مشابه به منظور بررسی ریزفضاها، مکان سنجی و نیازسنجی کتابخانه ها، که مشترک با بخش معاونت برنامه ریزی نهاد انجام خواهد شد، از دیگر فعالیت های این بخش است.

 

مدیرکل عمراني نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اولویت فعالیت عمرانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تکمیل طرح های ناتمام عنوان کرد و افزود: بدین منظور «طرح توجیهي فنی و اقتصادی و مجوز احداث پروژه های عمرانی» در کمیته فنی به مدیریت دبیرکل نهاد، تهیه شد و در قالب کتابچه هایی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

 

بر اساس این طرح، پروژه جدیدی بدون هماهنگی کمیته فنی و کسب مجوز کتبی از این کمیته در سراسر کشور اجرا نخواهد شد.

 

 

مدیران کل استانی، باید تلاش کنند تا مسئولیت اجرایی طرح جدید را بر عهده بگیرند

 

والی نژاد با تاکید بر نقش مدیران کل استانی در تامین بودجه عمرانی کتابخانه ها تصریح کرد: در صورت تایید آغاز طرح های جدید استانی در کمیته فنی نهاد کتابخانه ها، مدیران کل استانی باید تلاش کنند تا مسئولیت اجرایی طرح جدید را بر عهده بگیرند.

 

وی ضمن تاکید بر ارتباط مؤثر مدیران کل استانی با استانداری ها، شهرداری ها و خیرین ادامه داد: تعامل با شهرداری ها برای دریافت بموقع نیم درصد، ارتباط مناسب با استانداری ها برای جذب بودجه تملک دارایی استان و همچنین توجه ویژه به خیرین از مهم ترین فعالیت های تامین بخشی از بودجه عمرانی کتابخانه های عمومی است.

برچسب ها :
کتابدار
|
iran
|
1394/01/30 - 10:25
2
3
من خودم را در بحبوحه کلمات کتابحانه گم کرد ه ام من برای پیداکردنم هزاران من ها را دور زده ام ولی من بازهم در میان کلمات بی ترجمه شده کتابخانه در سردرگممم که کی بتونم درمیان این همه شاغلین سربلند کنم من خودرا به یادگیری و مطالعه کتابها به خاطر جامعه ای که هیچ درکی از یادگیری و علم آموزی در خود نمی بیند کشته ام کشته ام کشته ام ....آیا ارزش کار ما به ساختن هست بلی به ساختن فرهنگی که زیربنای اساس همه چیز هاست که اسلام از ان نشات می گیرد بس چرا ما کتابداران مانند مشاغل دیگر نباشیم آیا ما چه گناهی کرده ایم که کتابداری خواند ها یم و دراین رشته شاغلیم و هزاران آیاهای دیگر چرا بنام ما وبه کام دیگران ازاین رشته جز معنویت عایدی است.
کتابدار.شیراز
|
Iran
|
1394/01/29 - 13:38
2
17
شمارو به خدا قسم اینقدر کتابخانه نسازید همین تعداد کتابخانه رو که دارید به حداقل ها مجهز کنید ثواب داره. الان هوا گرم شده و من و همکاران و تمام اعضا باید گرما رو تحمل کنیم چون کتابخانه ی ما کولر نداره در حالی که در کلان شهر شیراز هستیم آخه این درد رو آدم به کی بگه بابا ما هم آدمیم و گرممون میشه اون عضو گرمش شد بلند میشه میره خونه ش ..ولی ماکتابداران باید و اجبارا باید تا آخر وقت کاری اینجا گرما رو تحمل کنیم. نداشتن کولر فقط یه ذره از بیکران مشکلات کتابخانه ی ما بود بماند که نه سرویس بهداشتی داریم و نه آبخوری ووووو
پاسخ ها
كتابدار ش
| Iran |
1394/01/30 - 00:11
واي ي ي گرما!ماه رمضان پارسال چه كشيديم توي كتابخاونه بدون كولر؟حتي يه پنكه كهنه هم نداريم خدا امسال رو بخير كنه
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: