کد خبر: 20866
تاریخ انتشار: شنبه, 07 شهریور 1394 - 10:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازنگرداندن 5هزار کتاب امانت گرفته شده از کتابخانه های خراسان جنوبی

با توجه به مهلت تعیین شده برای هر کتابی که از کتابخانه های عمومی استان به امانت گرفته می شود، در حال حاضر، حدود 5 هزار نسخه کتاب امانت گرفته شده، به کتابخانه ها عودت داده نشده است.
بازنگرداندن 5هزار کتاب امانت گرفته شده از کتابخانه های خراسان جنوبی

 

به گزارش لیزنا، مسئول امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: مهلت برگشت هر کتاب، 15 روز است که چنانچه کتاب امانت گرفته شده، رزرو نشده باشد، تاریخ مذکور تا دو مرتبه قابل تمدید خواهد بود.

 

سید مهدی نارمنجی با اشاره به اینکه در سال 93 در مجموع 768 هزار و 101 جلد و در سه ماهه اول سال 94 نیز 162 هزار و 939 جلد کتاب از کتابخانه های عمومی استان به امانت گرفته شده است، افزود: در حال حاضر، حدود 5 هزار نسخه از کتاب های امانت گرفته شده، عودت داده نشده که این تعداد در حدود یک درصد موجودی کل کتابخانه های استان است.

 

وی ادامه داد: جریمه دیرکرد برای عودت هر کتاب، روزانه 50 تومان است؛ اما در صورت عدم استطاعت برخی از اعضا، اهدای کتاب به جای پرداخت مبلغ جریمه دیرکرد با رعایت شرایطی بلامانع است.

 

نارمنجی شرایط فوق را چنین برشمرد: اثر اهدایی از حیث فیزیکی، سالم و بدون نقص باشد و هرگونه نوشته یا مهر خاصی که جزو محتوای اثر نیست در آن موجود نباشد. همچنین ارزش ریالی اثر اهدایی چنانچه در سال جاری، منتشر شده باشد، مطابق قیمت پشت جلد و منابع اهدایی منتشر شده در سال های قبل، 30 هزار ریال در نظر گرفته می شود.

 

وی بیان کرد: پذیرش نسخ خطی، سنگی، سربی و یا نسخی که دارای ارزش تاریخی می باشد، بلامانع است.

برچسب ها :
حامی
|
iran
|
1394/06/08 - 10:02
0
1
با سلام.میز امانت عکس خ سنتیه.ن کامپیوتری، ن تجهیزات جدیدی .آدم یاد ده سال پیش میافته.البته ما خودمون سامانه پیامک علاوه بر سامانه نهاد راه اندازی کردیم.کتب با تاخیر فراوان رو پیامک میزنیم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: