کد خبر: 21158
تاریخ انتشار: شنبه, 04 مهر 1394 - 09:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برای ساخت کتابخانه مرکزی بافق به همکاری خیران نیاز است

فرماندار بافق ظهر سه‌شنبه 31 شهریورماه در دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان بیان داشت: برای ساخت کتابخانه مرکزی بافق نیازمند حضور و عزم خیران هستیم.
برای ساخت کتابخانه مرکزی بافق به همکاری خیران نیاز است

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، "سیدمهدی طلایی مقدم" فرماندار بافق در ابتدای این جلسه اظهار داشت: علیرغم اینکه شهرستان بافق مردمی فرهنگ‌دوست و علاقه‌مند به مطالعه‌ دارد، ولی وضعیت کتابخانه‌های موجود این شهر مطلوب نیست و لازم است با پیگیری و جدیت، عملیات ساخت کتابخانه مرکزی بافق در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل زمین کتابخانه مرکزی شهرستان‌ مرتفع شده، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، یک قطعه زمین مناسب برای ساخت کتابخانه در یکی از منطاق پرجمعیت و رو به رشد شهر اختصاص یافته است.

 

طلایی مقدم با تأکید بر اینکه شهرستان بافق آمادگي كامل برای واگذاري زمين كتابخانه عمومي استاندارد را دارد، بیان داشت: با توجه به اختصاص نیافتن بودجه‌های دولتی برای ساخت بناهای جدید، چشم‌ انتظار كمك و مساعدت خيران استان و شهرستان هستيم.

 

"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در اين جلسه بر نقش مهم خیران در رونق کتابخانه‌های عمومی  تأكيد كرد و گفت: این دیدگاه که خیران متمایل هستند بیشتر به احداث ساختمان‌های جدید بپردازند، باید به طور جدی اصلاح شود و نگاه‌های خیرمندانه از ساخت و ساز به بهسازی، تجهیز و تأمین هزینه‌های کتابخانه‌های موجود در استان معطوف شود.

 

وی با اشاره به اينكه از آغاز فعالیت خود در اين سمت، تاكنون از 100 باب كتابخانه عمومي استان بازديد کرده است، بیان داشت: در اين بازديدها، که در کنار بازدیدهای تیم کارشناسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفته است، كمبودها و مشکلات كتابخانه هاي عمومي موردبررسي و شناسايي قرار گرفته و اقدامات و پیگیری‌های لازم بر رفع این مشکلات در دست انجام است.

 

"محمدعلی دست‌افشان" مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد نیز در ادامه جلسه گفت: برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری، نیازمند برنامه‌ریزی و نیازسنجی دقیق و عالمانه هستیم تا بتوانیم کتابخانه‌ها را به درستی و عادلانه در نقاط مختلف استان توزیع کنیم.

 

وی افزود: هدف انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد، در کنار ساخت کتابخانه‌های جدید که در برخی مناطق استان مورد نیاز است، تجهیز و بهسازی فضاهای موجود کتابخانه‌ای است و این موضوع در شهرستان بافق نمود بیشتری دارد.

 

وی تأکید کرد: برای جلب مشارکت خیران بافقی به سمت کتابخانه سازی، نیاز به عزم جدی مسئولان و ایجاد جوی رسانه‌ای و تبلیغاتی برای آشنایی و جلب افراد خیر به ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها احساس می ‌شود.

 

حجت‌الاسلام "سیدعلی طباطبایی" رئیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان بافق سخنران پایانی این جلسه بود.

 

وی بیان داشت: جلب خیران به کارهای خیر به ویژه کتابخانه‌سازی کار سختی نیست و در این زمینه نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی بیشتری هستیم.

 

طباطبایی تأکید کرد: در شهرستان بافق تاکنون با همت خیران، کارهای بزرگی صورت گرفته که برخی از این اقدامات، حاصل قدم‌های کوچک و مشارکت تعداد زیادی از مردم و خیران بافقی بوده است.

 

وی ادامه داد: این شیوه عمل را به حوزه کتابخانه‌سازی نیز می‌توان تعمیم داد تا با مشارکت تعداد بیشتری از خیران، بتوانیم شاهد ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های مناسب و استاندارد در بافق باشیم.

 

در پایان دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان بافق و پس از شنیدن نظرات برخی از اعضای جلسه، مقرر شد اطلاعات کاملی از خیران بافقی که در این شهرستان و یا سایر نقاط کشور و جهان سکونت دارند، توسط اعضا جمع‌‌آوری و در جلسه بعدی انجمن ارائه شود.

 

گفتنی است، در حاشیه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز یزد از ساختمان در حال بهسازی کتابخانه روستای مبارکه بافق دیدن کردند.

 بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی مفیدی بافق و پیگیری روند بهسازی این کتابخانه، از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و هیأت همراه به شهرستان بافق بود.

 

رقیه دوست فاطمی‌ها و همراهان وی همچنین صبح سه‌شنبه 31 شهریور در نخستین جلسه کتاب‌خوان شهرستان بافق نیز شرکت کردند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: