کد خبر: 22073
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 آذر 1394 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه در خرامه، استان فارس

 کتابخانه «شهید نصرالله ایزدی» در شهر خرامه افتتاح شد و  کلنگ کتابخانه سلطان شهر این شهرستان به زمین خورد.
افتتاح کتابخانه در خرامه، استان فارس

 

به گزارش لیزنا، درهای کتابخانه «شهید نصرالله ایزدی» که به همت حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در همسایگی حوزه علمیه خرامه راه اندازی شده است با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار، فرماندار و اعضای شواری این شهرستان، علیرضا زارع بخشدار کربال، مسلم زارع رئیس شورای اسلامی سلطان شهر و بهرام نجفی رییس اداره کتابخانه های شهرستان خرامه به روی مردم باز شد.

 

این کتابخانه در فضایی به مساحت 200 متر مربع با 2100 نسخه کتاب گشایش یافته  و با 117 عضو فعالیت خود را آغاز می کند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، همچنین کلنگ ساختمان جدید کتابخانه «شهدای سلطان‌شهر» در شهرستان خرامهبه زمین زده شد. کتابخانه ای که مردم حدود 15 روستای اطراف خود را تحت پوشش خود قرار می دهد و حتی کمبود فضاهای فرهنگی را نیز برای مردم کمتر برخوردار این شهر تاحدودی جبران خواهد کرد مردمی که با دود کردن اسپند و  استقبال از کسانی که کلنگ کتابخانه شان را زدند، تقاضا داشتند کلنگ این پروژه مثل مجتمع فرهنگی جنب آن در زمین نماند.

 

کتابخانه «شهدای سلطان‌شهر» هم اکنون در خانه ای کوچک و موقوفه با 1700 کتاب و 600 عضو فعالیت می‌کند اما این فضا هرگز پاسخگوی نیازهای مردم این شهر و روستاهای اطراف آن نیست. این نیاز مهم، شواری شهر سلطان‌شهر را متقاعد کرد که زمینی  را در اختیار اداره کتابخانه های خرامه قرار دهد تا کتابخانه «شهدای سلطان‌شهر» در فضایی بیش از 200 متر مربع احداث شود. بعد از کلنگ زنی، اسدالله زارع از خیران سلطان شهر تا سقف 30 میلیون تومان پروژه را تا مرحله فنداسیون پیش می برد تا پروژه کد دریافت کرده و فرمانداری آن را به اتمام برساند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در حاشیه این مراسم در سخنانی کوتاه تاکید کرد: کتابخانه های فارس در روستاها و مناطق محروم گرچه از نظر سخت افزاری با مشکل مواجهند ولی کتابداران روستایی با تمام وجود و عشق، تلاش در جبران کردن این کمبودها دارند.

 

سید محمدامین جعفری افزود: مدیران استان فارس باید توجه داشته باشند که یکی از شاخص های اصلی توسعه فارس فرهنگ است و نباید این حوزه مهم را ذیل سایر حوزه ها قرار دهند.

 

وی رونق کتابخانه ها و فضاهای  را موجب رشد آگاهی و بالتبع پیشرفت جامعه دانست و گفت: اگر خیران و شهرداری ها برای ایجاد فضاهای کتابخانه ای به میدان بیایند اداره کل کتابخانه ها در تجهیز و خدمت رسانی به سرعت وارد عمل می شود تا همه نقاط استان صاحب کتابخانه شوند.

 

جعفری کتابخانه محمدرسول الله خرامه را یکی از بهترین کتابخانه های استان و کشور توصیف و بیان کرد: بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات خرامه و فارس از دل این کتابخانه برخاسته اند و این نشان می دهد که توجه به کتابخانه در شهرستان ها چقدر در توسعه فرهنگی و نخبه پروری مهم و تاثیرگذار است.

 

حجت الاسام محمد صباحی امام جمعه خرامه نیزگفت: افتتاح کتابخانه و رونق فرهنگی در خرامه شاید مرهمی کوچک بر زخم عمیق خشکسالی که سال ها است مردم منطقه کربال را آزرده است، باشد.

وی افزود: در حوزه های عمرانی و آبرسانی اتفاقات خوبی در خرامه در حال رقم خوردن است اما امیدواریم احداث فضاهای فرهنگی و کتابخانه ها هم در کنار این توسعه با جدیت و در اولویت قرار گرفتن، دنبال شود.

 

نوراله اسپرجانی فرماندار خرامه هم از اختصاص 5 میلیون تومان از محل 2 درصد نفت و گاز  به کتابخانه های خرامه خبر داد و گفت: کتابخانه ها موضوعی نیست که دید دغدغه مندان و دلسوزان خرامه به دور باشد و در تصمیم گیری ها از کتابخانه ها حمایت می شود.

وی در ادامه گفت: بر این اساس و با پیگیری بهرام نجفی رییس اداره کتابخانه های شهرستان خرامه 200 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات ماده 180 به کتابخانه ها اختصاص می یابد.

وی وعده داد پروژه کتابخانه سلطان شهر هم به محض تحویل داده شدن به فرمانداری ادامه یابد چراکه دولت تدبیر و امید اهل کلنگ زنی های پوشالی نیست.

 

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار هم گفت: شهرستان خرامه با افتتاح راه خرامه -  نی ریز از بن بست در می آید و این خبری خوش برای مردم در کنار خبرهای خوب فرهنگیِ افتتاح و کلنگ زنی کتابخانه است.

داریوش اسماعیلی افزود: خشکسالی تبعات زیادی برای مردم داشته است که به زودی پروژه آبرسانی از سد درودزن هم کلید می خورد تا کمی از نگرانی ها مردم خرامه کاسته شود.

وی گفت: کتابخانه ها و گسترش فضاهای فرهنگی هم از اولویت های پیگیری ما است و با جدیت دنبال می‌شود.

برچسب ها :
کتابدار شیرازی
|
Iran
|
1394/09/22 - 16:36
0
3
این هم خبر مبارک دیگری برای فارسیهای خوش ذوق و مهربون.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: