کد خبر: 22518
تاریخ انتشار: شنبه, 19 دی 1394 - 19:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

قدردانی از تلاش‌های دبیرکل نهاد توسط رئیس و اعضای هیأت امنا

دکتر وزیرپور‌کشمیری و دکتر عصاره اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، از تقدیر دبیرکل نهاد از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس و اعضای هیأت امنای تابخانه‌های عمومی کشور خبر دادند.
قدردانی از تلاش‌های دبیرکل نهاد توسط رئیس و اعضای هیأت امنا

 

به گزارش لیزنا، دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری، عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور درباره جلسه اخیر هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور در 13 دی ماه اظهار داشت: در این نشست دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌ها که با هدف توسعه مطالعه در سراسر کشور انجام شده است، 8 بند پیشنهادی را با اعضای هیأت أمنا به شور گذاشت که همه موارد پس از بررسی به تصویب این هیأت رسید.


مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: در انتهای این جلسه آقای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده از زحمات و تلاش‌های ارزنده علیرضا مختارپور در زمینه ساماندهی و توسعه امور کتابخانه‌های عمومی، تأمین درآمدهای جدید و ایجاد انضباط مالی و بالا بردن سطح رضایت کتابداران در کتابخانه‌های عمومی کشور تشکر و قدردانی کرد.


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد در این جلسه به انشاء متن تقدیر نامه‌ای برای تشکر از فعالیت دبیرکل نهاد اقدام کرد که به تأیید اعضای حاضر در جلسه رسید.


دکتر فریده عصاره دیگر استاد و پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی و عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر فعالیت‌های علیرضا مختارپور در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: خدمات و فعالیت‌های برجسته دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها در دوره اخیر با دیگر دوره‌ها، بسیار متفاوت بوده است.


وی با اشاره به تقدیر  هیأت امنا از خدمات و تلاش‌های دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: خدمات و تلاش‌های علیرضا مختارپور و تیم همکارش، منجر به آغاز روندی رو به رشد در میان کتابخانه‌های عمومی است که به توسعه مطالعه منجر خواهد شد.


وی مهم‌ترین این خدمات را وصول نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: قانون نیم درصد از زمان تصویب در مجلس (1334 ه.ش.) تاکنون برای اجرا با مشکلات متعددی مواجه بوده است و کتابخانه‌های عمومی تا پیش از این، موفق به وصول این بدهی از شهرداری‌ها نشده‌اند.


عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطر نشان کرد: البته در برخی موارد، مبالغی بسیار اندک توسط کتابخانه‌ها جذب شده‌ است اما در حال حاضر همه شهرداری‌ها ملزم به اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی و پرداخت نیم درصد از درآمد خود به کتابخانه‌های عمومی هستند.


استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی افزود: حقوق و مزایای کتابداران نسبت به دوره‌های قبل، روندی روبه رشد داشته است و خوشبختانه تغییرات اخیر توانسته است شرایط نیروی انسانی کتابخانه‌های عمومی را بهبود بخشد.


وی ادامه داد: اگرچه این شرایط تا رسیدن به نقطه ایده‌آل، فاصله دارد اما تغییرات اخیر در بالا بردن رضایت کتابداران و تقویت نشاط کاری در آنان تأثیر زیادی داشته است.


عصاره گفت: امکان ارتباط مستقیم اعضای جامعه کتابخانه‌های عمومی با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی که از طریق پست الکترونیکی به‌وجود آمد و رسیدگی آقای مختارپور به نامه‌های رسیده از دیگر ویژگی‌های بارز روش مدیریتی وی است.


وی افزود: خرید بیش از یک میلیون جلد کتاب از ناشران و توزیع آن در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور نیز از فعالیت‌های جالب توجه در کارنامه علیرضا مختارپور است.


گفتنی است، سی و نهمین  جلسه هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور روز یک‌شنبه (13 دی ماه) به ریاست علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنا و با حضور سیدرضا صالحی امیری، سیدعباس صالحی، حجت الاسلام والمسلمین سید‌مرتضی حسینی، فریده عصاره و مهردخت وزیرپور کشمیری و علیرضا مختارپور در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/27 - 08:53
0
7
من هم صمیمانه به جناب مختار پور تبریک عرض مینمایم و از زحمات و تلاشهای بی دریغی که برای کتابداران انجام میدهند تشکر و سپاسگزاری می نمایم .
اما از آقای مختار پور خواهشی دارم در راستای تعویض روسای شهرستانها که الان سالهای سال هستش که دارند به کتابداران حکومت و فخر فروشی می کنند .ازتون خواهش میکنم در این راستا هم اقدامی بفرمایید .
کتابدار اسلامشهر
|
Iran
|
1394/10/24 - 08:14
0
16
ضمن عرض تبریک به حضوردبیرکل فرهیخته، دانشمند و گرانمایه نهاد کتابخانه های عمومی کشور آقای دکتر مختارپور و همکاران محترم و آرزوی موفقیت و سلامتی و سربلندی برای ایشان، بدون شک مثل ایشان مصداق آیه شریفه وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا : و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است، می باشد و این شکرگزاری عظیم پرسنل نهاد کتابخانه ها را می طلبد سایه ایشان همواره بر سر ما مستدام باد
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1394/10/22 - 11:23
0
18
با سلام
بزرگترین خدمت دبیرکل محترم نهاد ، ارزش گذاشتن به مقام کتابدار،رشته کتابداری ،عرصه کتاب و کتابخوانی و رسانه ای کردن آن بود ما بسیار از زحمات گرانقدر شما متشکریم .
من اللّه التوفیق
درد و دل
|
Germany
|
1394/10/22 - 11:18
11
18
خدا خیرشان بدهد دبیر کل محترم نهاد را ... ولی ظاهرا" کرمانی ها را فراموش کرده اند ... این هم از مظلومیت ماست
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/21 - 18:19
0
18
عرض سلام وادب خدمت دبیر کل محترم
انشا الله پاینده و سربلند باشی اجرکم عندالله
كتابدار شرق گيلان
|
Iran
|
1394/10/21 - 16:30
0
29
با سلام واحترام ،
از زحمات و اقدامات خداپسندانه دبير كل محترم نهاد سپاسگزاريم .
الحق والانصاف ايشان در طي اين مدت گامهاي اساسي جهت اعاده حقوق مادي ومعنوي همكاران محترم برداشتند.
اجر ايشان با آقا سيد الشهداء ...
از مدير كل ارزشي گيلان جناب محمد پور هم بابت كليه خدمات صادقانه ممنونيم . حاميان مدير كل گيلان
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/21 - 14:35
12
9
با سلام و درود خدمت جناب آقای مختارپور یک واقعیت می خوام خدمتان عرض کنم درسته حقوقها یک کمی زیادشده اما وضع خود من هرسال بدتر میشه
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/21 - 10:39
1
28
با سلام . ای کاش از سالهای قبل این سمت به آقای مختارپور داده میشد که اگر چنین بود الان کتابخانه های عمومی وهمچنین کتابداران زحمتکش در چه وضعیت خوبی بسر می بردند. من از دور دست ایشان را می بوسم وبعنوان یک کتابدار به ایشان افتخار می کنم .دبیرکل گرامی پاینده باشید و عزتتان مستدام .
مهدی پور
|
Iran
|
1394/10/20 - 22:54
1
21
با سلام و احترام و تشکر از اعضای هیت امناء مخصوصا اساتید دانشگاه های کتابداری که خواسته ی قلب پرسنل کتابخانه را محقق نمودند.
تقدیم به حضور جناب آقای مختارپور با عرض تبریک :
می گفتند با یک گل بهار نمی شود
اما
ما کتابداران دیدیم که با یک گل بهار شد
زنده و پاینده باشید
روستایی
|
Iran
|
1394/10/20 - 14:54
2
26
جناب آقای مختارپور گرامی،
دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور
باسلام .واقعاتقدیرازدبیرکل محترم درست وبجابودخداحفظشو ن کنه.خداوند درتمامی مراحل زندگیشان به ایشان کمک کرده وعمر با عزت عنایت فرماید....ان شاء اللهماروستاییامنتظراخبارخوبتون هستیم
آرمان
|
Iran
|
1394/10/20 - 14:42
1
27
واقعا باید به عنوان چهره ماندگار و تاثیر گذار فرهنگی در سطح کشور از ایشون تقدیر بشه هر چند وضعیت مطالعه در سطح کشور مناسب نیست ولی عملکرد ایشون باعث بالا رفتن سطح عملکرد و بهبود اوضاع کتابخانه های عمومی کشور شده خدا حفظشون کنه ما کتابدران که واقعا دوسشون داریم
محمد رضا رجب خواه
|
Iran
|
1394/10/20 - 12:27
6
45
باسلام واحترام
ضمن عرض ارادت وخسته نباشيد خدمت دبير كل معزز نهاد ، از اقدامات وتلاشهاي صورت گرفته ايشان در طول تصدي اين نهادفرهنگي كمال امتنان رادارم. ان ا... يحب المحسنين
استان گيلان - كتابخانه عمومي حضرت زهرا (س) كومله
کتابدار
|
iran
|
1394/10/20 - 12:21
3
37
من به نوبه خودم واز طرف تمامی همکارانم به دبیر کل عزیزم جناب آقای مختارپور خسته نباشید عرض نموده وامیدوارم همانگونه که به فکر ما کتابداران بوده وهستند وسعی میکنندمشکلات مارا برطرف گردانندخداوند درتمامی مراحل زندگیشان به ایشان کمک کرده وعمر با عزت عنایت فرماید....ان شاء الله
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/20 - 07:59
5
36
باسلام
واقعاتقدیرازدبیرکل محترم درست وبجابودخداحفظشون کنه.
انشالله سایه شون سال های سال برسرکتابدارن این مرز و بوم باشد.
کسی ازجنس همکاران سازمان خودباشدومشکلات آنهارامشکلات خود بداندودرصددرفع این مشکلات تلاش وکوش کندشایسته تقدیروتجلیل است دست این عزیزان هم درنکنه شماها هم خسته نباشید....
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/19 - 23:35
5
35
جناب آقای مختارپور گرامی،
دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور
باسلام
ضمن عرض تبریک به حضور حضرتعالی و همکاران محترمتان، برایتان آرزوی موفقیت بیشتر و سلامتی و سربلندی دارم.
به پاس همه زحمات تان، امیدوارم رضایت حضرت ولیعصر (عج) انشاءالله روزی مستمرتان باشد
کتابدار
|
Iran
|
1394/10/19 - 21:24
5
52
انصافا هم حق آقای مختارپور بود که بعد از این همه تلاش و به درد دل ما کتابداران گوش دادن و زحمت کشیدن یک تقدیر رسمی ازشون بشه.خدا خیرش بده
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: