کد خبر: 22524
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 دی 1394 - 10:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خورموج میزبان سیصد و دهمین نشست «کتابخوان»

سیصد و دهمین نشست «کتابخوان» کشور و هشتمین نشست «کتابخوان» استان بوشهر، دوشنبه 21 دی 1394 در کتابخانه عمومی «دانش» شهر خورموج برگزار می شود.
خورموج میزبان سیصد و دهمین نشست «کتابخوان»

 

به گزارش لیزنا، مجتبی عباسی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی استان بوشهر از برگزاری سیصد و دهمین نشست «کتابخوان» استان بوشهر در روز دوشنبه بیست و یکم دی ماه 1394، راس ساعت 14، با حضور هاشمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس، کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی و فعالین حوزه کتاب و فرهنگ، در کتابخانه عمومی «دانش» شهر خورموج واقع در خیابان دانشجو، جنب اداره منابع طبیعی خبر داد.

 

مجتبی عباسی گفت: شهرستان دشتی و مرکز علم خیز و ادب پرور آن، خورموج که آن را نگین علمی و ادبی جنوب گفته اند، از دیر باز بارزترین و درخشان ترین منطقه فرهنگی در استانن بوشهر و حتی جنوب کشور بوده است و در حال حاضر نیز از چنین ویژگی هایی برخوردار است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی استان دشتی اضافه کرد: به جرات می توان گفت که صدها شاعر، عالم، محقق و نویسنده از این شهرستان و شهر برخاسته اند که فقط ذکر نام آنان چندین صفحه را در بر می گیرد؛ خود بهترین شاهد بر این مدعا است که شهرستان دشتی و شهر خورموج، یکی از مراکز علمی و ادبی جنوب است.

 

وی در ادامه افزود: این جلسه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده برگزار می شود. این نشست ها تلاش دارند در فضایی صمیمی تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد. ارائه دهندگان این نشست ها، شخصیت های مرجع فرهنگی، چهره های علمی و دینی، نویسندگان، هنرمندان، فعالین رسانه، ورزشکاران، کتابداران، دانشجویان، اعضای کتابخانه ها و سایر علاقه مندان را شامل می شود.

 

عباسی اعلام کرد: نظر به ضرورت و اهمیت نهادینه سازی مطالعه در کلیه اقشار جامعه، هر ماه یک نشست به صورت استانی در نظر گرفته شده است که این سلسله نشست بعد از بوشهر، برازجان، گناوه و کنگان در خورموج برگزار می شود.

 

وی بیان کرد که علاقه مندان شرکت در این نشست ها می توانند به سایت اداره کل کتابخانه های عمومی به آدرس www.boushehrpl.ir مراجعه نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: