کد خبر: 22555
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 دی 1394 - 14:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نهضت مطالعه مفید در بیرجند

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان بیرجند، دوشنبه 21 دی 1394 در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بیرجند برگزار شد.
نهضت مطالعه مفید در بیرجند

 به گزارش لیزنا، علی ناصری، فرماندار بیرجند در این جلسه با تأکید بر اهمیت برنامه ریزی برای ارتقای مطالعه در اقشار مختلف مردم گفت: محدودیت هایی در حوزه مطالعه، کتاب و کتابخوانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی کوتاه  مدت و بلند مدت نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم اقدام کرد.

 

علی ناصری ادامه داد: سنت اهدای کتاب به کتابخانه ها و استفاده مجدد از کتاب هایی که در خانه ها نگهداری می شود می تواند تحول خوبی در مسیر مطالعه ایجاد کند.

 

وی پیگیری واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه را از طریق مراجع مربوطه مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: در مراکز جمعیتی مانند مهرشهر، مراکز فرهنگی مانند مدرسه، مسجد و کتابخانه واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه به خوبی جانمایی نشده است و این امر در آینده مشکلات زیادی به وجودخواهد آورد.

 

در ادامه این جلسه، محمود کاظم زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند نیز با اشاره به برنامه های انجام شده در سطح کتابخانه های این شهرستان در طول سال جاری و ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: تا ابتدای این ایام، 8 کتابخانه نهادی و 6 کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعالیت داشتند که کتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی نیز در هفته کتاب به بهره برداری رسید.

 

محمود کاظم زاده ادامه داد: در سال جاری نزدیک به 850 میلیون ریال از طرف شهرداری به عنوان سهم نیم درصد کتابخانه ها به حساب انجمن کتابخانه های شهرستان واریز شده است و 830 میلیون ریال نیز از طریق تملک و دارایی شهرستان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :
رضا
|
Iran
|
1394/10/23 - 08:08
0
1
حداقل 6 ماهه از تاریخ ابلاغ بخشنامه لغو برگزاری جلسات نهضت مطالعه مفید با انجمن و واگذاری آنها به شورای فرهنگ عمومی گذشته ولی هنوز در بیرجند برگزار میشه؟؟؟!!!! مگه نهاد بخشنامه ها را به بیرجند نمی فرسته؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: