کد خبر: 22780
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 بهمن 1394 - 09:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابداران یزدی «بادبادک‌ باز» را نقد کردند

نهمین نشست لذت کتاب با حضور جمعی از کتابداران یزدی و با موضوع رمان «بادبادک باز» نوشته «خالد حسینی» صبح پنجشنبه 8 بهمن 1394در کتابخانه امام علی (ع) یزد برگزار شد.
کتابداران یزدی «بادبادک‌ باز» را  نقد کردند

 

به گزارش لیزنا، در این نشست که با استقبال کتابداران یزدی و با حضور مهمانی از افغانستان برگزار شد، رمان «بادبادک باز» مورد نقد و بررسی قرار گرفت و نکات فنی و تخصصی که کتابداران درباره مشاوره و امانت این کتاب به اعضا باید مدنظر قراردهند، مطرح شد.

 

در ابتدای این نشست صمیمی، 10 تن از کتابداران و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه ‌های عمومی یزد، نظرات خود را در خصوص رمان بادبادک باز و نویسنده افغانستانی آن، «خالد حسینی» مطرح کردند و درباره نقاط قوت و ضعف داستان به گفتگو پرداختند.

 

در بخش دیگری از نشست لذت کتاب، یکی از طلبه‎‌ های افغانی مقیم یزد، توضیحاتی درباره تاریخ معاصر افغانستان و جنگ ‌های متعدد داخلی این کشور ارائه کرد و قومیت ‌ها و طوایف این کشور را به حاضران معرفی کرد.

 

وی همچنین به بیان خاطراتی از جنگ ‌های تلخ خارجی و داخلی مردم افغانستان با اتحاد جماهیر شوروی و گروهک طالبان و همچنین حضور مداخله ‌جویانه آمریکا در این کشور پرداخت و گفت: هر کشور خارجی که در راستای منافع خود در امور افغانستان دخالت کرده، شناختی از فرهنگ و بافت اجتماعی این کشور نداشته و به همین دلیل نتوانسته به اهداف خود در سرزمین افغان ‌ها برسد.

 

این طلبه افغان با پرداختن به موضوع رمان مورد بحث، بیان کرد: «بادبادک بازی» یکی از سرگرمی ‌های اصلی افغانستان است و بیشتر مورد توجه شهری ‌ها و مخصوصاً مردم شهر کابل بوده که با حضور طالبان کمرنگ شده و تقریباً به دست فراموشی سپرده شده است.

 

قلم روان و نثر جذاب نویسنده، تعلیق و جاذبه رمان، دیدگاه مثبت نویسنده نسبت به آمریکا با وجود اشغال افغانستان توسط این کشور، اشارات خوب به فرهنگ و رسوم مردم افغانستان، علت شهرت کتاب و همچنین حمایت آمریکایی ‌ها از این رمان، از جمله مواردی بود که توسط شرکت ‌کنندگان در نهمین نشست لذت کتاب مطرح شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: