کد خبر: 22949
تاریخ انتشار: شنبه, 24 بهمن 1394 - 12:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از بخش «نویسندگان بومی» در کتابخانه رسول اکرم پاکدشت

با حضور بخشدار مرکزی پاکدشت، بخش ویژه «نویسندگان بومی شهرستان پاکدشت» در کتابخانه رسول اکرم (‌ص) رونمایی شد.
رونمایی از بخش «نویسندگان بومی» در کتابخانه رسول اکرم پاکدشت

 

به گزارش لیزنا، روز سه شنبه 20 بهمن  ماه  1394 و مقارن با نهمین روز از دهه مبارک فجر، افتتاح  بخش ویژه نویسندگان بومی شهرستان پاکدشت با حضور منصور حاجی، بخشدار بخش مرکزی پاکدشت، مرادی ریاست اداره کتابخانه ها، مولایی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری پاکدشت، سیری مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخی از نویسندگان بومی شهرستان و دوستداران کتاب در مکان کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) پاکدشت انجام شد.

 

در ابتدای مراسم رونمایی از اولین بخش ویژه نویسندگان بومی شهرستان پاکدشت، خدیجه مرادی توضیحاتی در رابطه با نوع قفسه بندی این بخش و اهمیت وجود چنین بخش هایی ارائه کرد و اظهار نمود: وجود چنین بخش هایی در کتابخانه ها، باعث شناساندن اهالی فکر و اندیشه به شهروندان شهرستان خواهد شد و انگیزه مطالعه و نوشتن را در آنان ایجاد خواهد کرد. آشنایی با تاریخچه ی شهرستان با خواندن آثار مرتبط با پاکدشت که توسط نویسندگان بومی تالیف شده امکان پذیر است و تعامل بهتری بین نویسندگان به عنوان خالقان آثار و کتابداران به عنوان مشاوران امین در حوزه کتاب صورت می پذیرد.

 

وی تاکید نمود: کلیه مراکز فرهنگی باید مکانی برای ترویج و شناساندن نویسندگان و مشاهیر شهرستان ایجاد کنند. وی از راه اندازی این بخش در تمامی کتابخانه ها از جمله کتابخانه سیار خبر داد. 

 

در پایان مراسم  رونمایی، نشست صمیمانه ای میان منصور حاجی، بخشدار بخش مرکزی با نویسندگان برگزار شد و نویسندگان یک به یک خود و آثار تالیفی شان را معرفی کرده و بخش هایی از آن را برای حضار خواندند و برخی دغدغه ها از سوی نویسندگان مطرح شد.

 

منصور حاجی پیشنهاد کرد یکی از  روزهای سال، با کمک اداره کتابخانه ها  و دیگر ارگان های فرهنگی شهرستان به عنوان «روز کتاب شهرستان پاکدشت» تعیین شود تا در این روز به مسائل و مشکلات حوزه تالیف و نشر کتاب و دغدغه های مولفین پرداخته شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: