کد خبر: 23225
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 10:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «خانواده و خواندن»

نشست علمی «خانواده و خواندن» با محوریت راهکارهای ترویج خواندن در خانواده در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
نشست «خانواده و خواندن»

 

به گزارش لیزنا، نشست علمی «خانواده و خواندن» با محوریت راهکاری ترویج خواندن در خانواده روز دوشنبه هفدهم اسفند 1394 همزمان با دوازدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی کشور با حضور دکتر ناصر خامنه، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، دکتر لیلا خلیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، منوچهر جعفری، سرپرست کتابخانه ‌های عمومی آذربایجان شرقی، روح الله ساعی، دانشجوی دکتری جامعه شناسی و دبیر نشست و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

 

مفهوم خواندن، مفهوم ترویج خواندن، بررسی اهمیت مفهوم خواندن و ترویج آن در خانواده، بررسی نقش خواندن در مناسبات و روابط خانوادگی، تاثیر خواندن در رشد فکری و روانی کودکان، تاثیر خواندن بر والدین در تربیت کودکان، بررسی عوامل موثر بر گرایش خانواده ها به خواندن، معرفی راه کارهای عملیاتی ترویج خواندن در خانواده ها، بررسی رویکردهای موفق جهانی ترویج خواندن در خانواده ها ، از جمله عناوین و محورهای نشست علمی «خانواده و خواندن» بود.

 

در بخش دیگری از این نشست که به صورت تعاملی برگزار گردید، حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و پرسش های خود پرداختند. بخش انتهایی این نشست به بیان تجارب خواندن حاضرین در جلسه اختصاص یافت که طی آن حاضرین در جلسه تجارب خود را در هر یک از محورهای نشست با دیگران سهیم شدند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: