کد خبر: 24396
تاریخ انتشار: جمعه, 07 خرداد 1395 - 12:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بهره برداری از کتابخانه عمومی حسین آباد خراسان شمالی

همکاری معاونت عمرانی  نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی روستایی حسین‌آباد با حضور مسئولان استانی و شهرستان شیروان، به بهره برداری رسید.  
بهره برداری از کتابخانه عمومی حسین آباد خراسان شمالی

 

به گزارش لیزنا، صبح روز چهارشنبه پنجم خرداد، کتابخانه روستایی حسین‌آباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، معاون فرماندار، رئیس اداره ارشاد شهرستان شیروان و جمعی از اعضای شورا ودهیاری روستا و استقبال پر شور مردم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

معاون سیاسی فرمانداری  شهرستان شیروان در آیین افتتاح این کتابخانه روستایی با بیان اینکه کتابخانه ها نقش چراغ های روشنی بخش را در هر جامعه ای ایفا می کنند و لزوم تقویت کتابخانه های روستایی گفت:  انقلاب اسلامی مسیر شکوفایی استعدادهای ملت ایران را هموار کرد و زمینه را برای توسعه فرهنگی و آبادانی در روستاها فراهم آورد.

 

محمد عوض‌زاده اذعان داشت: تاریخ نشان می دهد روستاها همواره تربیت کننده انسان های بزرگ بوده اند و ایجاد زیرساخت های فرهنگی لازم به پرورش نوجوانان و جوانان نخبه در روستاها کمک شایسته ای خواهد نمود.

 

وی افزود: همه کسانی که با دغدغه نسبت به احداث چنین بناهایی اقدام نموده اند نزد خداوند مأجور هستند چرا که در راستای رشد انسانیت و ارزش های الهی در جامعه گام برداشته اند و جوان های مؤمن حسین‌آباد می توانند با بهره گیری از فرصت ایجاد شده، مسیر زندگی خود را با موفقیت های بیشتری ادامه دهند.

 

زیبایی رئیس اداره ارشاد شیروان نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: مطابق قانون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت ساخت کتابخانه ها را بر عهده دارد و پس از ساخت جهت بهره برداری به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار می شود.

 

زیبایی افزود:  با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال کتابخانه حسین آباد با زیر بنای ١٢٠ متر مربع در زمینی به مساحت ٤٥٠ متر مربع احداث شده و برای اولین بار قبل از تحویل به نهاد تجهیزات لازم نیز خریداری و در اختیار نهاد قرار گرفته است.

 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش مهم کتاب در تکامل زندگی فردی و اجتماعی انسانها و اهمیت کتاب و کتابخوانی در اسلام گفت: خوشبختانه از برکات انقلاب اسلامی توجه به مناطق محروم و روستایی بوده و با اسقرار امکانات رفاهی در روستاهاشاهد  رشد و آبادانی هستیم و نتیجه آن مهاجرت معکوسی است که در سال های اخیر در این روستا اتفاق افتاده است.

 

 

 علی‌محمد جهانی تصریح‌کرد: با افتتاح این کتابخانه علاوه بر دسترسی آسان مردم به کتاب و افزایش سرانه مطالعه و افزایش آگاهی و دانایی مردم باعث تقویت زیر ساخت های فرهنگی در روستا شده و نهایتا منجر به ارتقا سطح فرهنگی جامعه میشود .

 

وی وجود روحانی مستقر در حسین‌آباد را یک غنیمت دانست و گفت: کتابخانه‌ها به عنوان یک کانون فرهنگی می تواند همراه با سایر دستگاههای فرهنگی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، کانون مساجد و پایگاه‌های بسیج  در توسعه و اعتلای فرهنگ و مطالعه در شهر و روستاها نقش آفرین باشد.

 

گفتنی است؛ پس از پایان مراسم افتتاحیه و بهره برداری از کتابخانه، جوانان و اهالی روستای حسین‌آباد با شور و شوق زیادی به عضویت کتابخانه عمومی حسین‌آباد درآمدند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: