کد خبر: 25493
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 مهر 1395 - 14:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری «شب‌شعر مدافعان حرم» در کرمان

منبع : لیزنا
شب شعر مدافعان حرم شامگاه سه شنبه 27 مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم در کرمان برگزارشد.
برگزاری «شب‌شعر مدافعان حرم» در کرمان

 به گزارش لیزنا،شب شعر مدافعان حرم در کرمان در حالی برگزار شد که در همين روز مردم شهیدپرور دیار کریمان پیکر مطهر حجت‌الاسلام شهید سعید بیاضی‌زاده، نخستین شهید روحانی مدافع حرم استان کرمان را تشییع کردند.

شب شعر مدافعان حرم شامگاه سه شنبه 27 مهرماه با حضور خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم و شاعرانی از استان کرمان و سراسر کشور در سالن اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به همت اداره کل کتابخانه‌های استان کرمان برگزار شد.

استقبال از این شب شعر به حدی زیاد بود که پیش از آغاز مراسم، سالن در نظر گرفته‌شده مملو از جمعیت بود.

در این مراسم حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی، مدتی است که در برنامه اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفته‌است، اظهارداشت: تعداد زیادی از مردم عضو کتابخانه‌های استان هستند که معتقدیم ضمن تعالی اندیشه آنها باید تعالی معنویت هم در روح و جسم آنها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری 5 شب شعر مدافعان حرم در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت گفت: استان کرمان بعد از استان تهران دومین شب شعر مدافعان حرم را امشب با همکاری بسیاری از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌کند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه بیش از یک ماه است که کارهای مقدماتی برای برگزاری این مراسم معنوی در حال انجام است افزود: با همه کسانی که برگزاری این مراسم طرح موضوع شد از سر اخلاص آنچه داشتند کمک کردند و خوشبختانه شاهد استقبال خوب مردم هستیم.

سردار حسنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم استان کرمان گفت: خانواده شهید مدافع حرمی با افتخار به من گفت: اینها در مقابل عظمت و مصیبت‌هایی که حضرت زینب کبری(س) کشیده‌، هیچ است.

وی با اشاره به اینکه شهید حسین بادپا یک جانباز 70 درصد بود و برای رفتن به سوریه همسرش را پیش حاج قاسم سلیمانی واسطه کرد، گفت: حاج قاسم به همسر شهید گفته‌ بود که حسین شهید می‌شود اما این زن سربلند در پاسخ جواب داد من با حسین عهدمان را بسته و حرف‌هایمان را زده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: شهید حسینی نیز از شهدای تیپ فاطمیون در منطقه طاهرآباد کرمان متولد شد و در همین منطقه بزرگ شد و با اینکه افغانی بود برای دفاع از حرم اهل بيت از مادرش اجازه گرفت و در سوریه به شهادت رسید.

در مراسم امشب شب شعر مدافعان حرم کرمان، شاعرانی از جمله، علیرضا قزوه، حامد حسینخانی، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی شفیعی، سیدمحمد رضائی، محمدرضا شفیعی، مجتبی احمدی، میلاد عرفان‌پور، فاطمه هاوشکی، عباس مولايي، آرزو کبیری‌نیا، سیدمیلاد حسینی‌نسب، محمدحسن اسفندیارپور شعرخوانی کردند.

شب شعر مدافعان حرم کرمان با تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شاعران برگزیده همراه بود.

اين مراسم با حضور تعداد زیادی از مسئولان و مدیران استان از جمله سردار حسنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمودآبادی مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان، حقدوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ملکی رئیس حوزه هنری استان، محمد ابدالی‌تکلو مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کرمان، سيداميرزكي پور رئيس اداره ارتباطات واطلاع‌رساني نهاد كتابخانه ها  و جمعي از فرماندهان نظامی و انتظامی برگزارشد.

 درحاشيه اين مراسم نمايشگاه عكس از شهداي مدافع حرم وشهداي هشت سال دفاع مقدس و نمايشگاه كتب موضوعي ايثار وشهادت برگزارشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: