کد خبر: 25538
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آبان 1395 - 10:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست‌های کتاب خوان در استان تهران به بیش از 466 مورد رسید

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران  از برگزاری بیش از 466 نشست کتاب خوان با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه مفید در هفت  ماه اول سالجاری در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.
 نشست‌های کتاب خوان در استان تهران به بیش از 466 مورد رسید

به گزارش لیزنا؛ علی نیکنام با اعلام این خبر افزود: هدف اصلی این جلسات به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه مفید است که در این نشست ها اولویت با کتاب هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده ای از مخاطبان را با مطالعه آشنا کند.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران انتقال فرهنگ مطالعه اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید را از جمله راه‌های موثر در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه دانست و اعلام کرد: در همين راستا، بیش از 562 نشست کتاب خوان در استان طي سال گذشته  و امسال برگزار شد.

وی برگزاری نشست کتاب‌خوان را  فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجارت به دست آمده از مطالعه کتاب‌های موثر عنوان کرد و ضمن تشکر از مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی در برگزاری باشکوه نشست های کتابخوان در کتابخانه ها گفت: طی هفت ماهه نخست سالجاری در کل 466 نشست کتاب خوان در استان برگزار شده که از این تعداد 463 نشست کتاب خوان کتابخانه ای با تلاش کتابداران و با حضور اعضای فعال کتابخانه های عمومی در سطوح مختلف اعم از بزرگسال، کودک و نوجوان، اقشار خاص، تخصصی  در 137 باب کتابخانه عمومی استان تهران برگزار شده است و در آنها  کتابداران در غالب جلسات مختلف کتابخوان، به معرفی کتاب های مورد مطالعه و مورد علاقه خود پرداختند و 3 نشست مدرسه ای نیز توسط اتحادیه  انجمن های  اسلامی دانش آموزان در سال تحصیلی 94-95 برگزار شده است.

 

علی نیکنام در ادامه سخنانش به بیان نشست های تخصصی و ویژه پرداخت و گفت:در این میان چندین نشست ویژه و خاص هم در میان برنامه های کتابخوان برگزار شد که که می توان به نشست های کتابخوان های مدرسه ای،نشست نابینایان، نشست کودکان با نیازهای خاص، نشست هنرمندان، نشست مسئولین شهرستان و نشست های تخصصی اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی استان با محوریت زبان و ادبیات فارسی، تصریح کرد: علاوه بر نشست های عمومی، نخستین  نشست کتاب‌خوان تخصصی با محوریت زبان و ادبیات فارسی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ، مشاور دبیر کل ،صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان و علاقمندان به حوزه ادبیات  در محل سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  برگزار شد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران به برنامه های آینده نشستهای کتاب خوان تخصصی  اداره کل کتابخانه های عمومی استان شاره کرد و گفت: این نشست ها در ادامه راه قرار است به صورت نشست های تخصصی با محوریت قرآن پژوهش،رسانه و روانشناسی در دانشگاه ها برگزار شود تا اساتید و دانشجویان این رشته ها  نیز درباره کتابهای مورد نظر خود صحبت کنند و آنها را برای مطالعه به مردم پیشنهاد بدهند.

یادآوری می‌شود، طرح برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان با نگاه رشد مطالعه در جامعه و به تبع آن رشد فرهنگ عمومی کشور از خرداد سال 1394 شکل گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: