کد خبر: 25546
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آبان 1395 - 13:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معاون فرماندار دشتی در جلسه انجمن عنوان کرد:

اهتمام همه نهادها نسبت به مقوله کتاب و کتاب خوانی

منبع : لیزنا
سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتی،استان بوشهر، با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، بخشداران بخش های تابعه، شهرداران و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
اهتمام همه نهادها نسبت به مقوله  کتاب و کتاب خوانی

 به گزارش لیزنا، مجتبی عباسی رئیس اداره و دبیر انجمن کتابخانه عمومی شهرستان دشتی،استان بوشهر، گفت: هفته کتاب ‌امسال از 22 آبان شروع می شود و انشاالله بتوانیم با همفکری و همکاری سایر اعضای انجمن برنامه های متنوعی در سطح شهرستان انجام دهیم.

 

وی هفته کتاب را فرصت مغتنمی برای ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه دانست و گفت: مردم ما می‌توانند در این هفته به صورت خانوادگی به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند و ضمن استفاده از مزایای عضویت رایگان، از ظرفیت‌های موجود و منابع مفید کتابخانه‌ها برای افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و تخصصی خود استفاده کنند .

وی به برنامه‌های هفته کتاب اشاره و تصریح کرد: در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی ، تقدیر و تجلیل و اطلاع رسانی در سطح کتابخانه های شهرستان انجام می گیرد که مهمترین آنها تقدیر و تجلیل از برترین های عرصه فرهنگی، برگزاری همایش پیاده روی همراه با کتاب و همگام با دانایی ، برپایی نمایشگاه عملکرد یک ساله کتابخانه های شهرستان ، برگزاری نمایشگاه کتاب ، بازدید مدارس از کتابخانه ها، برگزاری نشست کتاب خوان ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، زنگ مطالعه در مدارس ، پخش بروشور و عضویت رایگان افراد در کتابخانه ها است.

 

در ادامه جلسه محمد حسینی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اظهار داشت: کتاب دریچه ای مهم به سوی دانایی است و همه نهادها باید نسبت به مقوله کتابخوانی اهتمام داشته باشند.

محمد حسینی افزود: کارها و اقدامات خوبی از سوی اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد همین تلاش ها و تعاملات باعث شده است که شهر خورموج به عنوان نامزد پایتخت کتاب انتخاب شود.

وی با بیان اینکه اعضای انجمن هفته کتاب را غنیمت شمرده و گام هایی در راستای بالا بردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بردارند، افزود: در طول هفته کتاب تمام بیلان کاری و تلاش‌های یک ساله متولیان امر کتاب نمایش داده شود تا مردم بیشتر با دستاوردهای حوزه کتاب خوانی آشنا شوند.

وی بر ضرورت ارتقا و شاخص‌های مطالعه،  زیر ساخت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: ترویج نهضت مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند مشارکت همه افکار و دستگاه‌هاست.

 

 معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی رشد وتوسعه و پیشرفت هر کشوری در عصر حاضر،  میزان مطالعه و کتابخوانی، سرانه مطالعه، میزان توسعه و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در جامعه است.

وی با بیان اینکه بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر کتاب است، گفت: همکاری روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه تشویق آحاد جامعه نسبت به کتابخوانی می توانند ایفا کنند.

حسینی ادامه داد: در هفته کتاب تمامی دستگاه ها موظف هستند با کتابخانه ها همکاری لازم داشته باشند و شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها اقدام نمایند.

 

در ادامه جلسه بخشداران نسبت به برنامه هایی که در هفته کتاب در بخش ها انجام می گیرد گزارش هایی ارائه کردند و شهردای ها نیز نسبت به تبلیغات شهری قول مساعد دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: