کد خبر: 25563
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 13:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور فعال کتابخانه های آذربایجان شرقی در نمایشگاه کتاب تبریز

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی با اجرای برنامه های متنوع علمی و فرهنگی میزبان خیل عظیم بازدید کنندگان از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز شد.
حضور فعال کتابخانه های  آذربایجان شرقی در نمایشگاه کتاب تبریز

 به گزارش لیزنا، اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی با اجرای برنامه های متعدد حضوری چشمگیر در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز داشت.

 

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر به تشریح فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در نمایشگاه کتاب پرداخت. خدایی، برگزاری نشست های محتوا محور معرفی و امضای کتاب را از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان در چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز برشمرد و گفت: در روز دوم نمایشگاه کتاب، نشست معرفی و امضای کتاب«عباس میرزا، آغازگری تنها» با حضور مجید واعظی مولف کتاب برگزار شد، در روز  سوم نمایشگاه کتاب «قصه های شیرین منطق الطیر» و «رمان هدف، بامداد مقابل» با حضور عبدالمجید نجفی مولف اثر و روز پنجم نمایشگاه، کتاب« شبیه خود؛ خاطرات شهید آذربایجانی مدافع حرم: حامد جوانی» معرفی و توسط مولف اثر امضا و در اختیار دوستداران کتاب قرار گرفت. همچنین در روز چهارم چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز نشست شعرآورد تبریز با معرفی آثار شاعران جوان و متعهد این انجمن ادبی برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در هر روز از نمایشگاه کتاب تبریز یک مسابقه پیامکی کتابخوانی برگزار شد که منابع مسابقه از میان کتاب های معرفی شده در طرح کتابخوان ماه انتخاب می شد.

خدایی برگزاری نشستهای علمی  آشنایی با سواد رسانه ای، مهارتهای یافتن اطلاعات رایگان از اینترنت، جستجو و مرور اثربخش در فضای مجازی و مهارتهای اطلاع یابی روزمره با همکاری انجمن کتابداری شاخه آذربایجان را بخش دیگری از فعالیت های اداره کل در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب دانسته و گفت موضوعات با همکاری دکتر رسول زوارقی رئیس انجمن کتابداری شاخه آذربایجان به نحوی انتخاب شده بودند که در عین حالی که نیاز روز جامعه باشند عام پسند بوده و از تخصصی بودن بیش از اندازه فاصله داشته باشند.

 

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با اشاره به بازدید مقامات ملی و استانی از جمله پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، استوارآذر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگ استانداری، شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز، لطیفی مدیرکل صداو سیمای آذربایجان شرقی و سایر مقامات استانی از غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی گفت: طی این بازدیدها رایزنی های بسیار خوبی در راستای پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی استان صورت گرفت.

 

خدایی ثبت نام نیم بهاء، ارائه ویژه نامه نمایشگاه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان و نقشه راهنمای کتابخانه های عمومی استان را از دیگر فعالیت های اداره کل در راستای معرفی فعالیت های آن دانست و گفت: نقشه راهنمای کتابخانه های عمومی استان که برای اولین بار در سطح کشور براساس تراکم جمعیت شهر تبریز و معرفی کتابخانه های عمومی استان تهیه شده بود بسیار مورد اقبال مقامات استانی قرار گرفت. وی افزود 2140 نفر از علاقمندان مطالعه در طول برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت نیم بها به عضویت کتابخانه های عمومی استان در آمدند.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بیست و ششم مهر تا اول آبان ماه همزمان با چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل نمایشگاه بین المللی تبریز و در شش سالن به فضای 21 هزار و 500 مترمربع با حضور 950 ناشر داخلی و 50 ناشر خارجی برپا شده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: