کد خبر: 26472
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1395 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به همت کتابداران کتابخانه عمومی پارک شهر مرند

منبع : لیزنا
در راستای اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه»، کتاب‌های«میرزا کوچک خان» و «ترانه های نوازش» در مدرسه ابتدایی راه زینب(س) مرند در استان آذربایجان شرقی جمع‌خوانی شد.
به همت کتابداران کتابخانه عمومی پارک شهر مرند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی، کتابداران کتابخانه پارک شهر مرند با حضور در کلاس‌های مدرسه ابتدایی راه زینب به جمع‌خوانی کتاب «میرزا کوچک خان» نوشته عصمت گیویان و «ترانه‌های نوازش» سروده مصطفی رحماندوست همراه با دانش آموزان پرداختند.

کتاب «میرزا کوچک خان» از سری کتاب‌های معرفی شده برای کتاب‌خوان ماه آذرماه است که به سال‌شمار زندگی میرزاکوچک‌خان جنگلی ـ از مبارزان معاصر علیه استعمار ـ هم‌چنین داستان زندگی وی اختصاص یافته است.

این کتاب به صورت مختصر و مفید با قلمی روان و جذاب روایت داستان‌گونه‌ای از تاریخ زندگی و تحولات میرزا کوچک‌خان دارد. در پایان کتاب هم 3 نامه مهم از میرزا که در اواخر نهضت خود به دیگران نوشته است ذکر شده که مطالعه آخرین نامه که خطاب به سرکرده قشون قزاق بوده است، برای دانش‌آموزان خواندنی و عبرت‌آموز بود.

کتاب «ترانه‌های نوازش» نیز از جمله کتاب‌های معرفی شده برای کتاب‌خوان ماه آذرماه است. این کتاب شامل 16 ترانه از شاعر نام‌آشنای ادبیات کودکان و نوجوانان یعنی مصطفی رحماندوست است که با زبانی ساده و بی‌آلایش همراه با نقاشی‌های چشم‌نواز که نمایانگر لحظه‌های شاد و زیبای کودکان است، برای گروه سنی «الف» منتشر شده است.

 شعرهایی آموزنده که که بازتاب عواطف گرم و جوشان والدین دربارة کودک است را بیان می‌کند و خواندن این اشعار هم برای والدین و هم برای کودکان دلنشین است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: