کد خبر: 26772
تاریخ انتشار: شنبه, 25 دی 1395 - 13:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رشد 30 درصدی نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی در طی دو سال

منبع : لیزنا
از ابتدای سال 94 تا کنون، تعداد نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی بیش از 30 درصد رشد داشته است.
رشد 30 درصدی نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‎های عمومی خراسان جنوبی در طی دو سال

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، در پایان سال 93، مجموع کتابداران و کارشناسان استان به 104 نفر می رسید که این رقم در سال 94 به 117 نفر افزایش یافت و در سال جاری، این تعداد به 136 نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی به اشاره به اینکه جذب نیرو در اداره کل کتابخانه های عمومی استان، منوط به ایجاد جایگاه (تأسیس کتابخانه) است، افزود: رشد نیروی انسانی این اداره کل به طور کامل، در واحدهای صف (کتابداران) جهت خدمات‌رسانی بوده و هیچ کارمندی به ستاد افزوده نشده است.

محمدرضا رضایی ادامه داد: از مجموع 32 نفری که از سال 93 تا کنون به عنوان کتابدار، مشغول به خدمت در کتابخانه‌های عمومی شده‌اند، 11 نفر به صورت پیمانی و پس از برگزاری آزمون، مصاحبه و گزینش و 21 نفر دیگر، با راه‌اندازی کتابخانه عمومی روستایی از میان افراد واجد شرایط بومی و مقیم همان روستا استخدام شده‌اند.

وی افزود: سعی شده جذب نیروی انسانی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های اخیر، به صورت تخصصی و با اولویت دانش آموختگان رشته «علم اطلاعات و دانش‌شناسی» یا همان «کتابداری» سابق باشد و در مواردی که در روستاها فارغ‌التحصیل این رشته وجود نداشته، از رشته‌های علوم انسانی و یا رشته‌هایی مرتبط، به کارگیری شده است.

رضایی عنوان کرد: بیش از 70 درصد نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: