کد خبر: 26861
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1395 - 15:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه سوم از سلسله نشست های کتاب خوان خودشناسی در کتابخانه شهید مطهری

طوبی ترابی پور مسئول کتابخانه شهید مطهری، از برگزاری جلسه سوم سلسله نشست های کتاب خوان خودشناسی در این کتابخانه با موضوع افسردگی و راههای مقابله با آن خبر داد.
برگزاری جلسه سوم از سلسله نشست های کتاب خوان خودشناسی در کتابخانه شهید مطهری

به گزارش لیزنا، طوبی ترابی پور مسئول کتابخانه شهیدمطهری (ره) بندرعباس از برگزاری جلسه سوم  از سلسله نشست های کتاب خوان خودشناسی با موضوع موضوع افسردگی و راههای مقابله با ان  در سه شنبه هفته جاری در این  کتابخانه خبر داد.

 
وی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری با نام سال ملی خواندن و اهداف نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر برگزاری نشست های کتاب خوان جهت به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده نشست های کتاب خوان با موضوع خودشناسی و خدا شناسی هر هفته سه شنبه در کتابخانه شهید مطهری(ره) بندرعباس تشکیل می شود.           
طوبی ترابی پور خاطر نشان کرد: جلسه سوم این  نشست سه شنبه هفته جاری با حضور بنیامین باوقار دانشجوی نخبه این کتابخانه در مقطع ارشد مکانیک دانشگاه امیر کبیر وعلی آزاد بخت و سید زهره رضا زاده  و دیگر اعضای فعال کتابخانه در ساعت 5 عصر برگزار شد و اعضا استقبال خوبی از این نشست بعمل آوردند.       
 
در این نشست تعداد 6 نفر از اعضا به ارائه کتاب به شرح ذیل پرداختند:        


1-راز شادزیستن /نویسنده :والش، اندرو متیوس / مترجم: زهرا بنی /ارائه توسط علی آزاد بخت

اگر یک قورباغه تیزهوش وشاد را بردارید وداخل یک ظرف آب جوش بیندازید قورباغه چه کار می کند؟

بیرون می پرد!درواقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست وباید برود.حالا اگر همین قورباغه یا یکی از فامیلهایش را بردارید وداخل یک ظرف آب سرد بیندازید وبعد ظرف را روی اجاق بگذارید وبتدریج به آن حرارت بدهید قورباغه چه کار می کند؟

 

2-کتاب شازده کوچولو  /نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری / ترجمه ابولحسن نجفی /ارائه توسط لیلا جعفری   
شازده کوچولو یا شهریار کوچولو به فرانسوی‏ داستانی نوشته آنتوان دو سن اگزوپری است
.
این داستان از معروف‌ترین داستان‌های کودکان و سومین داستان پرفروش قرن بیستم در جهان و همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام دوران ها است. در این داستان اگزوپری به شیوه‌ای سورئالیستی و به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. طی این داستان اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، سوالات بسیاری را از آدم‌ها وکارهای آن‌ها مطرح می‌کند. این اثر به بیش از ۱۵۰ زبان مختلف ترجمه شده‌است. مجموع فروش این کتاب به زبان‌های مختلف از دویست میلیون نسخه گذشته‌است.

3-کتاب افسردگی /نویسنده دکتر مجید صادقی /ارائه توسط بهنازآزادبخت

غم ها ارزش جنگیدن ندارند رهایشان کنید .غم ها آنقدر خسته اند که با کمترین بی توجهی از پا در می آیند

4-کتاب مقابله با افسردگی وشیوه های درمان آن/ نوشته ایوی ام بلاک برن/مترجم : گیتی شمس. /ارائه توسط مینا آزادبخت

افسردگی از متداول ترین اختلالات روانی است که شیوع گسترده ای دارد. امروزه سازمان بهداشت جهانی، افسردگی را جزء یکی از چهار بیماری ناتوان کننده در جهان می شناسد، تقریبا دو درصد جمعیت نوجوانان آمریکا از اختلال افسردگی رنج می برند. بدخلقی و بی حوصلگی، 30 میلیون آمریکایی را درگیر کرده است هفتاد درصد کسانی که نخستین دوره افسردگی را تجربه می کنند، مجددا با آن روبه رو می شوند آمار موجود حاکی از آن است که مردان و زنان هر دو به یک اندازه افسرده می شوند اما زنان بیش از مردان برای درمان خود به پزشک مراجعه می کنند هزینه های درمانی مرتبط با آن فقط در آمریکا به 16 میلیارد دلار در سال می رسد. بیش از 80 درصد بیماران سرطانی علاج ناپذیر دچار افسردگی مزمن می باشند.

 

5-ندای درونی شما/نویسنده وین دایر/ترجمه شهلا جعفرزاده /ارائه توسط سید زهره رضا زاده

اگر مرتب ندایی در گوشتان می پیچد و سیلی از افکار منفی را به سوی ذهنتان سرازیر می کند. اگر این ندا کلماتی را تکرار می کند که می تواند لحظه های با نشاط زندگی را در کام خود فرو برد و سد راهی برای برداشتن قدم های موفقیت آمیز در مسیر راهتان شود، باید هرچه سریع تر دست به کار شوید و برای مبارزه با آن چاره ای بیندیشید.

 

6- خانواده شاد و با نشاط/ نویسنده : زهرا رحیمی یگانه./ارائه توسط مینا ذاکری

. کتاب "خانواده شاد و با نشاط" سومین جلد از کتاب های خانواده موفق، به همت سازمان ملی جوانان، توسط انتشارات دانشگاه پیام نور منتشر شده است.کتاب "خانواده شاد و با نشاط" سومین جلد از مجموعه کتاب های خانواده موفق توسط "زهرا رحیمی یگانه" تالیف شده است.این کتاب، کتاب جامعی است که از زوایای مختلف مراحل مهم و حیاتی زندگی فرد از جمله جوانی، ازدواج و تولد فرزند را بر اساس موازین شرعی و عرفی مورد تحلیل قرار داده است.

 

گفتنی است  سلسله نشست های کتابخوان از کتب روانشناسی با موضوع خودشناسی و خداشناسی هر سه شنبه بصورت هفتگی به همت ملیحه سلامی و لیلا جعفری کتابداران کتابخانه در کتابخانه شهید مطهری بندرعباس برگزار می شود   .

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: