کد خبر: 26922
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 14:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از کتابداران ابرکوه یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان تقدیر شدند

منبع : لیزنا
در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه از کتابداران کتابخانه‌های مهرآباد و جلایی به دلیل رشد کمی و کیفی چشمگیر تقدیر شد.
از کتابداران ابرکوه یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان تقدیر شدند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی یزد، این جلسه با هدف تشریح برنامه‌ کتابخانه‌های عمومی در دهه فجر و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیدنبی رسولی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، با قدردانی از اجرای فعالیت‌های مفید و پردامنه اداره کتابخانه‌های شهرستان در ایام گرامیداشت کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان وظیفه دارند برای رشد فرهنگ مطالعه، با کتابخانه‌ها تعامل و همکاری داشته باشند.

وی گفت: انتخاب یکی از کتابداران شهرستان به عنوان مسئول کتابخانه برتر کشوری در سال جاری، نشان‌دهنده تلاش و همت کتابداران خدوم شهرستان ابرکوه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه نیز ضمن ارائه گزارش مصوبات جلسه قبل، برنامه‌ کتابخانه‌های عمومی در ایام گرامیداشت دهه فجر و همچنین برخی مشکلات و کاستی‌های کتابخانه‌های شهرستان را بیان کرد.

قاسم برزگر گفت: در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، برنامه‌های متنوعی در سطح کتابخانه‌های شهرستان انجام شد که همگی نشان از حرکت صحیح این مجموعه در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، نشست کتاب‌خوان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین بازدید‌های کارشناسان اداره کل از کتابخانه‌های عمومی ابرکوه را از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویدادهای صورت گرفته در سه ماهه اخیر عنوان کرد.

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابرکوه با مصوباتی نیز همراه بود.

تغییر نام کتابخانه عمومی مهرآباد، ساخت کتابخانه در روستای «ده‌عرب» از محل کمک‌های خیّری و با پیگیری بخشداری مرکزی ابرکوه، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌ها و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان ویژه در ایام‌الله دهه فجر با محوریت معرفی کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

در پایان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ابرکوه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های «مهرآباد» و «جلایی» به دلیل رشد چشمگیر در شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌ای تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: