کد خبر: 27048
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 11:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد و بررسی کتاب «جنایات و مکافات» در کرمانشاه

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، جلسه نقد و بررسی کتاب «جنایات و مکافات» نوشته: فئودور داستایفسکی، را برگزار می‌کند.
نقد و بررسی کتاب «جنایات و مکافات» در کرمانشاه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، سرپرست معاونت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، از برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «جنایات و مکافات» اثر نویسنده روسیه فئودور داستایفسکی، از سری کتاب‌های معرفی شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در کتابخانه امیرکبیر خبر داد.

رضا کریمی گفت: از کلیه اساتید و  افراد علاقمند که این اثر را مطالعه نموده یا به آن دسترسی دارند جهت حضور در این نشست دعوت می‌شود.

علاقمندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 38214934 تماس گرفته یا به امور فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، واقع در کتابخانه امیرکبیر مراجعه نمایند. همچنین شرکت‌کنندگان در این جلسه می‌توانند نقدهای مکتوب خود را به این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید امور فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی استان، ارسال نمایند.

به نقد‌های برگزیده جوایزی اهداء خواهد شد.

گفتنی است،  فئودور داستایفسکی در سال 1865 میلادی رمان‏ معروف جنایت و مکافات را منتشر کرد. این رمان اولین اثر بزرگ داستایفسکی به حساب می‏آید و اثر بزرگ دیگر او یعنی برادران کارامازوف چهارده سال بعد انتشار یافته است. داستایفسکی در هنگام انتشار جنایت و مکافات 44 ساله‏ بود و حدود یک سال بود که همسر اول و برادر‏ را از دست داده بود. این رمان سبب شد داستایفسکی در خارج از روسیه به شهرت برسد.

جنایت و مکافات امروزه‏ نیز یکی از معروف‏ترین و پرخواننده‏ترین اثر داستایفسکی محسوب‏ می‏شود. این کتاب داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکُف را روایت می‌کند که مرتکب قتل می‌شود. بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلش عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند، می‌کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آنها را پنهان می‌کند. بعد از چند روز بیماری و بستری شدن در خانه راسکولنیکف این تصور را که هرکس را که می‌بیند به او مظنون است و با این افکار کارش به جنون می‌رسد.

در این بین او عاشق دختری به نام سونیا می‌شود. داستایفسکی از این رابطه به عنوان نشانه مهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده است و البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به این حقیقت می‌رسد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: